معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور مردم در مراسم ملی و مذهبی خنثی کننده نقشه دشمن است.

طالبی در جلسه برنامه‌ریزی مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی‌ماه، گفت: با توجه به دشمنی‌های استکبار جهانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای عمر پربرکت خود همواره درگیر فتنه‌های خرد و کلان زیادی بوده که با پشتیبانی و حمایت مردم یکی پس از دیگری با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.

به گفته او به تعبیر و اذعان بسیاری از سیاستمداران آمریکایی و اروپایی اگر این فتنه‌ها در کشور دیگری به وقوع می‌پیوست، می‌توانست منجر به براندازی آن کشور شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن در مقاطع مختلف بر ضد کشورمان برنامه‌سازی و سناریوسازی کرده که با شکست مواجه شده است، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌هایی که توانسته فتنه‌ها را جمع کند حضور پرشور و شعور مردم در میدان، پس از وقوع فتنه بوده است.

طالبی متذکر شد: در فتنه اخیر که جنگی براندازانه و تمام عیار ترکیبی بود، دشمن با همه امکانات خود به میدان آمد.

او با تأکید بر اینکه در فتنه اخیر دشمن به جز جنگ زمینی و نظامی از همه ظرفیت‌های خود علیه نظام اسلامی استفاده کرده، گفت: اگر جنگ ترکیبی زمانی ۱۱ مؤلفه داشت در حال حاضر به حدود ۲۰ یا ۳۰ مؤلفه رسیده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: فتنه ۸۸ نیز با سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نماز جمعه و حضور مردم در یوم الله نهم دی‌ماه به پایان رسید.

طالبی تصریح کرد: آغاز دور دوم سفر‌های آیت الله رئیسی و هیئت دولت به استان خراسان جنوبی با حضور حماسی و گسترده مردم استان، پیام‌های زیادی را به کشور و دنیا مخابره کرد.

او ادامه داد: پیام حضور مردم در این مراسم این بود که مردم ایران اسلامی در حالی که درگیر مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند، اما زمانی که احساس کنند که دشمن با تمام قوا به میدان آمده تا به زعم باطل خویش، اصل نظام و جایگاه، ولی فقیه را تضعیف کنند، با ارادت قلبی خود به نظام و رهبری همواره پای کار این نظام الهی و پشتیبان آن هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: شروع سفر‌های استانی از خراسان جنوبی در این مقطع این پیام را به دنیا مخابره کرد که مردم از نظام و انقلاب خود فاصله نگرفته‌اند، لذا سایر استان‌ها نیز در حال الگو برداری از استقبال بی‌نظیر مردم خراسان جنوبی هستند و قطع به یقین همین شکوه حضور مردم در سایر استان‌ها نیز به وقوع خواهد پیوست.

به گفته او حضور کم سابقه مردم خراسان جنوبی در مراسم تشییع و تدفین پیکر‌های مطهر شهدا در ششم دی‌ماه امسال در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در تاریخ استان به یادگار خواهد ماند.

طالبی ادامه داد: اگر چه مردم همواره خود را مکلف به حضور در این برنامه‌ها می‌دانند، اما اطلاع رسانی شایسته مراسم تشییع و تدفین پیکر‌های مطهر شهدای گمنام باید به نحو احسن صورت پذیرد، لذا دست‌اندرکاران حوزه اطلاع‌رسانی انجام این مهم را نه به عنوان یک تکلیف فردی، بلکه به صحنه آمده و انجام آن را نذر کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: در موضوع تجمع مردمی و استقبال از رئیس جمهور اطلاع رسانی به نحو مطلوب انجام گرفت، لذا جا دارد مراسم تشییع و تدفین ابدان مطهر شهدا نیز به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

او متذکر شد: در شب نهم دی‌ماه، مصادف با هفته بصیرت و در آستانه سالروز شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی مراسم سخنرانی آیت‌الله خاتمی برگزار خواهد شد.

به گفته طالبی راهپیمایی نهم دی‌ماه قبل از شروع نماز جمعه و با حضور پرشور مردم آغاز و با اتمام آن به پایان خواهد رسید.

وی افزود: ۲۳ دی‌ماه نیز در هفته فرهنگی استان و مصادف با ایام ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و هفته زن برنامه‌های متنوع و شادی در سطح استان برپا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.