مظنون حمله اخیر در پاریس انگیزه خود را نفرت از افراد خارجی عنوان کرده است.

فرد مظنونی که به دلیل حمله اخیر به منطقه کردنشین پاریس بازداشت شد، به بازپرس‌های ویژه این پرونده گفته که به دلیل نفرت از افراد خارجی این حمله را انجام داده است.

به گزارش رویترز، این مرد ۶۹ ساله روز جمعه به دلیل حمله به یک مرکز فرهنگی و کافی‌شاپ کنار آن در محله شماره ۱۰ پاریس که دو مرد و یک زن در جریان آن کشته شدند، اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

این حمله درست زمانی انجام شد که کرد‌های ساکن پاریس برای دهمین سالگرد قتل سه فعال مدنی خود بزرگداشت برگزار کردند، و از همین رو با شگفتی آن‌ها و سپس اعتراض و درگیری با پلیس همراه شد.

یکی از بازپرس‌های پرونده به خبرنگاران گفت: «این فرد مظنون به دلیل دزدی از خانه‌اش در سال ۲۰۱۶ از افراد خارجی منتفر شد که مسئله‌ای آسیب‌شانسانه‌ است. این فرد خود را بسیار افسرده و دارای تمایلات به خودکشی معرفی کرده و گفته است که تصمیم داشته تا با آخرین گلوله در تفنگ پس از این حمله خود را بکشد.»

بازرسی از خانه والدین این مرد ۶۹ ساله، که او در آن زندگی می‌کرد، هیچ شواهدی مبنی بر وابستگی او به ایدئولوژی افراطی نشان نداد.

براساس ادعاهای مطرح شده این مرد در ابتدا چند مورد از افراد را در درون شهر برای حمله خود هدف قرار داد، اما بعد که افرادی را در محله کردنشین و کافی‌شاپ دید هدف خود را عوض کرد.

نمایندگان کرد در پاریس حمله روز جمعه هفته گذشته را حمله تروریستی خوانده‌اند.

این فرد مظنون به دلیل آنکه روز شنبه بازجویی از او به دلایل پزشکی متوقف شد در بیمارستان روانی نگهداری می‌شود. سه فرد در این حادثه مجروح شده و دو نفراز آن‌ها اکنون در بیمارستان هستند، اما گفته می‌شود شرایطشان وخیم نیست.

این مرد ۶۹ ساله سال گذشته هم به یک ارودگاه حمله نژادپرستانه‌ای داشت و قرار بود محاکمه آن برگزار شود اما این محاکمه برگزار نشده و مقامات فرانسوی اورا برای مدتی آزاد کردند و او این حمله را در پاریس انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار