فقط به شرط کارآفرینی، مرکز جدید علمی کاربردی ایجاد می شود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: مجوز ایجاد هیچ مرکز جدید علمی کاربردی صادر نمی شود، مگر آنکه با تعهد ایجاد اشتغال‌ دایر شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر توسعه آموزش های مهارتی در دانشگاه ها گفت : ٣٠ درصد از مقطع تحصیلات دانشگاهی در برنامه ششم توسعه می بایست مهارتی شد که متأسفانه به کمتر ١٢ درصد رسید.

سهراب عبداله زاده افزود: بر اساس تصمیم سازمان دانشگاه مجوز ایجاد هیچ مرکز جدید علمی کاربردی صادر نمی شود، مگر آنکه با تعهد ایجاد اشتغال‌ دایر شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با بیان اینکه حدود یک هزار نفر مدرس کددار در سطح استان تدریس می کنند، گفت: کرونا لطمه بزرگی به دانشگاه های مهارتی زد و باعث افت شدید مجموعه شد.

عبداله زاده افزود: در حالی که سال های گذشته حتی یک دوره برگزار نشد ولی از ابتدای امسال تاکنون ٢٧ دوره کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفته و رویدادهای شتابی به شدت در حال گسترش می باشد.

وی با اشاره به رشد تشکیل مراکز نوآوری افزود: در سال جاری ۶ رویداد استارتاپی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ٣ مورد برگزار شده و ٣ مورد دیگر تا پایان سال برگزار می‌شود.

عبداله زاده تصریح کرد: در حال راه اندازی نخستین خانه های خلاق کشور در دو مرکز تکاب و مرکز مدیریت صنعتی هستیم که در صورت تکمیل و تسریع فرایند تا پایان سال دایر می شوند.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: از نیمه دوم مردادماه نیازسنجی انجام گرفت که ۴۴۶ تقاضا در سامانه جذب کد مدرسی درخواست ثبت شد که در مرحله بررسی برای اعلام مصاحبه و صدور کدمدرسی ۴٠ نفر در ۴ گروه تا پایان سال به سرانجام می رسد.

جواد صدقی در خصوص پذیرش تکمیل ظرفیت گفت: ثبت نام دوره کارشناسی از چهارم تا چهاردهم دی ماه و کاردانی از هفتم تا هفدهم دی ماه در ۴ حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاوزی با ١٣۴ کد رشته و ظرفیت ٩ هزار و ۶٠٠ نفر برای ١۵ مرکز موجود استان با ۶٠ درصد کاردانی و ۴٠ درصد کارشناسی انجام‌ می گیرد.

وی تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی را ۴ هزار و ۴٩ نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد : جذب دانشجویان در دوره های جدید فرصت خوبی برای عموم علاقمندان و خود مجموعه می باشد.

مهدی عبدی پور رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حدود ۴٩۴ دانشجو در حال تحصیل هستند، گفت: این مرکز برای بهمن در ١٠ کد رشته تحصیلی شامل دانشجو پذیرش می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.