معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۲۸ درصد طرح کشاورزی قراردادی در محصول گندم آبی در این استان محقق شده است.

 علی راه انجام  معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۲۸ درصد طرح کشاورزی قراردادی در محصول گندم آبی در این استان محقق شده و  قرار است برنامه‌های کشاورزی قردادی دراستان تا پایان دی ماه سال جاری به طور کامل محقق شود.

وی اظهار داشت: تاکنون۱۳ هزار و۶۲۳ هکتار از مزارع گندم آبی استان تحت پوشش طرح کشاورزی قراردادی رفته است.

راه انجام اضافه کرد: از این میزان مزارع در شهرستان‌های آبیک با ۴ هزار هکتار و ۲۶۰ قراداد، قزوین ۱۵۰۰ هکتار و ۹ قراداد، آوج ۵۱۰ هکتار و ۴۸ قرارداد، بوئین زهرا ۳۸۵۰ هکتار و ۱۶۲ قرارداد، البرز ۲۸۶۰ هکتار و ۱۹۸ قراداد و شهرستان تاکستان با ۹۰۳ هکتار و ۵۲ قراداد است.

وی یادآور شد: همچنین تاکنون در محصولات همچون چغندرقند با ۵۶۶ هکتار، کاملینا ۱۳۰ هکتار و ذرت ۲۰۰ هکتار در مزارع کشاورزی این استان طرح کشاورزی قراردادی اجرا شده است.

راه انجام خاطرنشان کرد: در طرح کشاورزی قراردادی در استان اقداماتی همچون معرفی کشاورزان به اداره کل غله و خدمات بازرگانی و ثبت در سامانه شرکت مذکور انجام شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز تابعه این استان در حال ثبت کامل اطلاعات کشاورزان در سامانه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار