جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری انار به ریاست صالحی فرماندار با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

صالحی فرماندار شهرستان انار در این نشست به وضعیت نامناسب اقتصادی این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان انار با توجه به خشکسالی‌ها و سرمازدگی‌های اخیر، در زمینه اشتغال و سرمایه گذاری دچار مشکل شده است که می‌طلبد مدیران استانی نگاه ویژه‌ای به این شهرستان به ویژه در اختصاص تسهیلات اشتغالی داشته باشند.

ذوالفقاری رئس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انار نیز از تعهد به اشتغال هزار و ۱۰۰ نفر در سامانه رصد در سال ۱۴۰۱ به همت ادارات شهرستان خبر داد و افزود: تا این لحظه تعهدات مربوط به ۷۸۴ نفر صورت گرفته است.

مصباح مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ما گفت: پیرامون حوزه اشتغال، مطابق برنامه عملیاتی در نظر گرفته شده در طول سال، حدود ۷۷ درصد از تعهدات شهرستان انار انجام شده؛ اما به دلیل تقاضای دستگاه‌های اجرایی در مورد مشاغل خانگی که متقاضی زیاد است، میزان بودجه تخصیص داده شده به اتمام رسیده بوده که به همین دلیل، مبلغی را برای ۴۰ نفر از متقاضیان که در کار صنایع دستی فعال هستند و کار‌های مقدماتی را انجام داده اند، پرداخت خواهد شد.

او افزود: چنانچه بودجه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ پرداخت ومنظور شود، به میزان قابل توجهی تسهیلات شهرستان انار در حوزه اشتغال افزایش خواهد یافت که سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان و برای سال ۱۴۰۱ بیش از دو و نیم میلیارد تومان (2.5) افزایش خواهد یافت که بیش از ۳ برابر بودجه سال گذشته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار