رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از اعلام آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در این استان خبر داد.

دکتر احمدی اظهار داشت: هم اکنون شهرستان بن در وضعیت زرد و نسبتاً پرخطر و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت آبی و عادی قرار دارد.

وی با اشاره به مشاهده موارد ابتلا به سویه جدید کرونا در برخی از کشور‌ها افزود: احتمال شیوع سویه جدید امیکرون با نام xbb در ایران نیز وجود دارد، از این رو اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم در این زمینه الزامی است.

دکتر احمدی تاکید کرد: پرهیز از ساده اندیشی، رعایت موازین بهداشتی همراه با تکمیل دز‌های واکسیناسیون، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها از مهمترین اقدامات در پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

وی یادآور شد: دوری از تجمعات بویژه در فضا‌های سربسته از دیگر اقدامات مهم برای مقابله با بیماری است. رئیس مرکز بهداشت استان گفت: این ویروس در مقایسه با سویه‌های قبلی قابلیت سرایت پذیری بالایی دارد و شدت آن نیز بسیار بیشتر است.

دکتر احمدی خاطرنشان کرد: افراد واکسینه شده نسبت به این بیماری ایمن‌تر خواهند بود.

وی یادآور شد: همه مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه شبانه روزی سرپایی در سطح استان آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

دکتر احمدی در پایان افزود: در نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کووید ۱۹، آمادگی لازم برای به حداقل رساندن خسارت در مواجه با پیک شیوع بیماری اندیشیده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار