به دلیل فعالیت جبهه سرد سامانه بارشی میانگین دمای استان مرکزی بین ۴ تا ۵ درجه کاهش خواهد یافت.

رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی وضعیت هوای استان را به صورت زیر تشریح کرد.

با عبور سامانه بارشی دمای هوا کاهش خواهد یافت بطوریکه دمای کمینه صبح فردا در مناطق مختلف استان بطور میانگین بین ۴ تا ۵ درجه کاهش خواهد یافت که می‌تواند موجب یخ‌زدگی سطح خیس جاده‌ها و معابر شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد طی ساعات آتی تا عصر امروز به دلیل فعالیت جبهه سرد سامانه بارشی احتمال برخی بارش‌های رگباری بصورت برف و در مناطق گرمسیر برف و باران در برخی مناطق بویژه مناطق شمال و نوار غرب استان دور از انتظار نمی‌باشد.

به دلیل سرمای هوا و وجود رطوبت کافی پدیده مه در مناطق مستعد بویژه مناطق همجوار تالاب میقان موجب کاهش دید افقی بویژه در ساعات سرد شبانه روز حداقل طی دو روز آینده خواهد شد.

از فردا دوشنبه تا روز سه شنبه به دلیل افزایش سکون جو و پایداری هوا موقتا افزایش پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی در اراک و سایر مناطق صنعتی استان پیش بینی می‌شود.

بررسی‌های فعلی حاکی از ورود سامانه بارشی جدیدی از روز سه شنبه به کشور می‌باشد که عمدتا فعالیت آن در نوار جنوب و برخی مناطق مرکز و شرق کشور می‌باشد، اما احتمال بارش در برخی مناطق استان بویژه در نواحی جنوب استان از عصر سه شنبه تا ساعاتی از روز چهارشنبه وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.