مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: بانک توسعه تعاون بهترین عملکرد در تخصیص اعتبارات مشاغل خانگی را کسب کرد و پست بانک و بانک کشاورزی کمترین عملکرد ممکن را داشتند.

کشاورز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پنجمین جلسه کاگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گفت: با توجه به  عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تاکنون ۳۰ جلسه کمیته اشتغال در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور بانک‌ها برگزار شد و آیین نامه‌های اعطای تسهیلات هم به بانک‌ها ابلاغ شده است.
وی افزود: کمیته امداد ۵۵ درصد و بهزیستی ۳۶ درصد تسهیلات اشتغالزایی را پرداخت کرده اند و متاسفانه از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.
به گفته این مسئول؛ برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داشتند و برخی از بانک‌ها تعهد کردند که در یک ماه به نرخ عادی کشوری در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برسند.
کشاورز افزود: ۷۰ درصد از منابع شرکت‌های بزرگ ما در تهران و بانک‌های تهران سرمایه گذاری می‌شود و به همین دلیل عملکرد خوبی در این زمینه نداریم و تلاش می‌کنیم به شاخص‌های استاندارد برسیم.
وی ادامه داد: شهرستان آبیک با ۴ درصد در پرداخت تسهیلات کمیته امداد عملکرد بسیار ضعیفی دارد و به دلیل نبودن شعب بانکی در آوج عملکرد پرداخت تسهیلات در شهرستان آوج ۵ درصد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۱ دستگاه بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ متولی جذب اعتبارات و پرداخت تسهیلات هستند که بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بیشترین و بهترین عملکرد را برای جذب اعتبارات دارد.
کشاورز گفت: بانک توسعه تعاون بهترین عملکرد در تخصیص اعتبارات مشاغل خانگی را کسب کردند و پست بانک و بانک کشاورزی کمترین عملکرد ممکن را داشتند.
وی اعلام کرد: شهرستان البرز بالاترین درصد در پرداخت تسهیلات اشتعال را کسب کرده است.
به گفته این مسئول؛ رتبه کشوری استان در پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی ۲۹ بود که الان رتبه استان با ۲۰ پله ارتقاء به ۹ رسیده و نزدیک ۹۰ درصد تعهدات اشتغال استان محقق شده است.
کشاورز تاکید کرد: تا پایان دی ماه ۱۰۰ درصد تعهدات اشتعالزایی استان محقق می‌شود و رتبه نخست کشوری را کسب می‌کنیم.

استاندار هم در این نشست گفت: نیمی از تعهد پرداخت تسهیلات اشتعالزایی استان بر عهده سه بانک است که علیرغم همراهی استانداری، اصلا عملکرد خوبی ندارند.
وی بیان کرد: بانک‌های ملی، صادرات و کشاورزی که بیشترین منابع و حدود ۴۰ درصد از منابع تبصره ۱۶ اشتعالزایی را بر عهده دارند همت کنند و این اعتبارات را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

جلسه کاگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری به ریاست اعلایی استاندار و با حضور پیله فروش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، وکیلی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.