رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها به علت لغزندگی سطح راه افزایش یافته است.

سرهنگ شیرانی اظهار کرد: در بارش‌های سنگین برف و باران روز گذشته هیچ جاده اصلی و مواصلاتی کشور مسدود نشد البته تعدادی از جاده‌های فرعی و روستایی به علت شدت بارش بصورت موقت مسدود گردیده اند که مهمترین آن‌ها جاده بوئین زهرا به خوانسار و دامنه به الیگودرز است. عوامل پلیس راه و راهداری مشغول اقدامات لازم جهت بازگشایی معابر هستند.

وی ادامه داد: اجرای طرح ویژه ترافیکی زمستانی در جاده‌های کشور با قوت در حال اجرا است. پلیس راه به اتفاق سایر سازمان‌های خدماتی و امدادی بصورت ۲۴ ساعته در جاده‌ها حضور دارند. اهداف اجرای این طرح مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد هموطنان همراه با افزایش ایمنی و کاهش تصادفات است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا بیان کرد: در جاده‌هایی که بارش برف وجود داشت عملیات برف روبی و شن پاشی و نمک پاشی بصورت مستمر صورت گرفت. در جاده‌های کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودرو‌ها الزامی است.

سرهنگ شیرانی گفت: در حال حاضر با توجه به تداوم بارش‌ها و برودت هوا خصوصا در جاده‌ها کوهستانی لازم است برای سفر‌های جاده‌ای آمادگی لازم و کنترل وضعیت خودرو از لحاظ ایمنی و داشتن تجهیزات زمستانی نظام گیرد.

وی تاکید کرد: تصادفات زنجیره‌ای در جاده‌ها به علت لغزندگی سطح راه و عدم رعایت فاصله طولی خودرو‌ها و عدم رعایت سرعت مطمئنه افزایش یافته است. به رانندگان عزیز توصیه می‌کنیم در این ایام با احتیاط بیشتر و رعایت کامل مقررات رانندگی سفر نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار