مدیر دارالقرآن بسیج استان همدان از برگزاری بیست‌ونهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در ۲۸ رشته خبر داد.

عباس ابراهیمی، مدیر دارالقرآن بسیج استان همدان با اشاره به برگزاری بیست‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج، گفت: مرحله مقدماتی این دور از مسابقات در استان همدان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این مسابقات به صورت فردی، گروهی و خانوادگی و از مرحله مقدماتی تا کشوری برگزار می‌شود، افزود: شرکت در این رقابت برای عموم آزاد است، مهلت ثبت‌نام تا دهم دی ماه امسال است، تاکنون در استان همدان بیش از سه هزار و ۹۰۰ نفر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیر دارالقرآن بسیج استان همدان با بیان اینکه امسال این مسابقات در ۲۸ رشته برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام در بخش فردی به لینک https://survey.porsline.ir/s/dz ۷ z ۶ y، در بخش خانوادگی به لینک https://survey.porsline.ir/s/۸۹ tPrTm، در بخش گروهی به لینک https://survey.porsline.ir/s/gbrp ۲ rT و در بخش ایده پردازی قرآنی به لینک https://survey.porsline.ir/s/IDs ۸ xJs مراجعه کنند.

ابراهیمی گفت: رشته خلاقیت و نوآوری قرآنی شامل ایده‌پردازی مسئله‌محور ویژه عموم بسیجیان و به‌صورت گروهی و فردی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و در رشته گروهی و خانوادگی اعضای گروه در مسابقه استانی حضور پیدا می‌کنند.

او افزود: رشته‌های این جشنواره شامل حفظ ۵ سوره آخر قرآن کریم، حفظ موضوعی ۵ آیه و صحیح خوانی ۱۰ سوره آخر قرآن کریم ویژه سنین زیر ۷ سال، حفظ ۱۰ سوره آخر، حفظ موضوعی ۱۰ آیه، صحیح خوانی ۲۰ سوره آخر ویژه سنین ۷ تا ۹ سال، حفظ ۲۰ سوره آخر، حفظ موضوعی ۲۰ آیه، ترتیل خوانی سوره یس، واقعه، الرحمن و صف در سنین ۹ تا ۱۴ سال، حفظ یک جزء ویژه سنین ۹ تا ۱۴ سال، حفظ ۳ جزء، ۵ جزء،۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء،۳۰ جزء، ویژه تمام سنین در مقطع زیر ۱۴ و بالای ۱۴ سال است.

مدیر دارالقرآن بسیج استان همدان با اشاره به سایر رشته‌های مسابقات افزود: ترتیل خوانی کل ویژه بزرگسالان و نوجوانان، قرائت تحقیق، کتاب صراط، حفظ ۴۰ حکمت نهج‌البلاغه، حفظ دعای ۲۴ و ۱۱ صحیفه سجادیه ویژه سنین ۱۴ سال بالا، قرائت تقلیدی زیر ۱۴ سال، حفظ ۱۰ فراز اول دعای ۲۴ صحیفه سجادیه از دیگر این رشته‌ها است.

ابراهیمی افزود: این مسابقات در تالار قرآن همدان برگزار می‌شود، از بین نفرات برتر در مسابقات مقدماتی و شهرستانی، با ارسال فایل ارزیابی صورت می‌گیرد و نفرات برتر در این ارزیابی به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.