رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: درصورتی که تجهیزات لازم برای تعمیرات دوره‌ای متروی اصفهان تامین نشود خدمات‌رسانی به شهروندان دچار مشکل می‌شود.

محمد نورصالحی امروز در نطق پیش از دستور شصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهراصفهان ، با اشاره به اینکه روزانه حدود ۱۰۰ هزار اصفهانی از مترو استفاده می‌کنند، افزود: این ناوگان پس از چند سال فعالیت نیاز به تعمیرات دوره‌ای دارد که این موضوع برای اطمینان از امنیت تردد قطار‌هاست.

او ادامه داد: شورای پنجم، مصوبه‌ای در خصوص خرید قطعات مترو داشته که محقق نشد، این موضوع در این دوره شورا نیز بررسی شد و با وجود تصویب در شورا و تایید در هیئت انطباق فرمانداری، پس از دو ماه به‌رغم مکاتبات، هنوز عملی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: شرکت مترو و سازمان قطار شهری از سال ۱۳۹۶، به دنبال تجهیزات لازم برای تعمیرات دوره‌ای مترو بودند و در صورتی که تأمین نشود خدمات‌رسانی به شهروندان دچار مشکل می‌شود.

به گفته نورصالحی، توسعه قطار شهری با وجود افزایش غیرقابل پیش بینی هزینه‌ها در حال اجرا و خط دو با قوت در حال تکمیل است.
او اظهار کرد: با اهتمام مدیران شهری، ۸۰۰ اتوبوس آماده به‌کار داریم و تا پایان سال این آمار به ۱۰۰۰ دستگاه می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: ۱۸۵ اتوبوس قرار بود تا پایان سال تحویل شود که بخشی از آن به سال آینده موکول شده است.
نورصالحی گفت: در بودجه ۱۴۰۱، ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید و بازسازی اتوبوس پیش‌بینی شد که به همت شهرداری بیش از دو برابر تحقق یافته و قرار است در اصلاح بودجه این مورد لحاظ شود.

او تأکید کرد: به دنبال کاهش سر فاصله حرکت مترو هستیم، ضمن اینکه افزایش کیفیت خدمات اتوبوسرانی نیز در دستور کار است و امیدواریم در این مسیر موفق شویم تا مردم کمتر از خودرو‌های شخصی استفاده کنند و برای کاهش آلودگی هوا نیز گام برداریم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار