آلودگی نفتی در آب‌های زیرزمینی منطقه راه آهن تبریز

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: منابع آب‌های زیرزمینی منطقه راه آهن تبریز واقع در غرب این شهر آلودگی نفتی دارند.

آقای موقری در جلسه اختصاصی بررسی آلودگی‌های منابع آب استان آذربایجان شرقی، با انتقاد از شرایط پیش آمده در منطقه راه آهن، بر لزوم شناسایی منبع و منشاء آلودگی نفتی منابع آب زیرزمینی این منطقه تاکید کرد.

وی اظهار کرد: با هدف پیشگیری از جرایم علیه بهداشت عمومی و تامین سلامت مردم ضرورت دارد دستگاه‌های متولی با همکاری و هم افزایی به شناسایی منبع و منشاء آلودگی نفتی و رفع مشکل در منطقه اهتمام لازم را داشته باشند.

موقری ادامه داد: طبق گزارش شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گستره آلودگی آب‌های زیرزمینی منطقه راه آهن تبریز از سال ۱۳۸۹ تا سال ۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی داشته است و این امر بر بهداشت و سلامت مردم، معیشت، کسب و کار کشاورزان شاغل در منطقه، تامین آب مورد نیاز محصولات کشاورزی و در نتیجه تهدید سلامت عمومی مردم تأثیر زیادی دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت و حساسیت میزان آلودگی، موضوع در جلسه شورای پیشگیری آذربایجان شرقی مطرح و مقرر شد ضمن بررسی منشاء دقیق آلودگی، میزان دقیق آلایندگی اراضی کشاورزی و آبخوان‌ها و تأثیرات آن در حوزه آب، کشاورزی و معیشت شاغلان این بخش، نسبت به ارائه راهکار سریع در ۲ حوزه قطع منشاء آلودگی و پاکسازی مناطق آلوده اقدام شود.

در این نشست مقرر شد اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گزارش کاملی از سوابق اقدامات خود در خصوص رفع آلودگی نفتی منابع آب زیرزمینی منطقه راه آهن تبریز و آخرین وضعیت منطقه را برای پیگیری و اقدامات بعدی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان منعکس کنند.

همچنین مدیرعامل راه آهن منطقه آذربایجان موظف شد آخرین وضعیت و نتیجه اقدامات خود در خصوص رفع آلودگی نفتی منابع آب زیرزمینی منطقه را به همراه برنامه عملیاتی برای رفع آلودگی به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ارسال کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.