اعلام شرایط فوق العاده در بخش‌های گسترده‌ای از آمریکا

طوفان شدید قطبی که کارشناسان هواشناسی آن را بمب آب و هوای سرد زمستانی توصیف کرده اند، بخش‌های گسترده‌ای از آمریکا را فراگرفته است.

طوفان شدید قطبی موجب اعلام شرایط فوق العاده و اضطراری در بخش‌های گسترده‌ای از آمریکا شده است. طوفان زمستانی موجب لغو اجباری بیش از دو هزار پرواز شده است و کارشناسان هواشناسی می‌گویند، این بمب طوفان زمستانی می‌تواند موجب سردترین کریسمس در چند دهه اخیر در آمریکا شود. دمای هوا ممکن است به منفی ۴۵ درصد سانتیگراد کاهش یابد.

 توده‌های عظیم برف در داکوتای شمالی نتیجه کولاک شدیدی است که در سراسر این ایالت آمده است و این شرایط آب و هوایی احتمالا سراسر آمریکا را همزمان با کریسمس در بر خواهد گرفت. اما این شرایط تنها مایه سرگرمی نخواهد بود، طوفان می‌تواند مرگبار باشد.

مساحت بزرگی از آمریکا احتمالا پایین‌ترین دما را در طول تاریخ تجربه خواهند کرد. فرودگاه‌ها همین حالا نیز با بحران و آشفتگی روبرو شده اند. مردم آمریکا انتظار داشتند این نخستین کریسمس عادی پس از کرونا باشد. با این حال هزاران پرواز در سراسر آمریکا لغو شده است. برخی مجبور به لغو همه برنامه‌های مسافرتی خود شده اند و دیگران سراسیمه در تلاش برای یافتن راهی دیگر برای دیدار با خانواده‌های خود شده اند.

يک آمریکایی در مصاحبه‌ای گفت: ما به شدت گیج و عصبانی هستیم و در تلاشیم که با تلفن‌های همراه خود راه‌های دیگر را پیدا کنیم. شاید حتی مجبور شویم از اینجا تا آتلانتا اتوبوس بگیریم و بیست و یک ساعت در راه باشیم و اگرچه اصلا راحت نخواهد بود، اما هر کاری در توان داریم خواهیم کرد تا خودمان را به آتلانتا برسانیم.

حتی در فلوریدا که ایالت آفتاب گرم در آمریکا خوانده می‌شود نیز دمای هوایی بسیار پایین‌تر از دمای یخبندان را تجربه خواهد کرد. در نیویورک کولاک شدید چندین روز ادامه خواهد داشت. به مردم در مناطق مختلف آمریکا توصیه شده است که یا زودتر از موعد مسافرت کنند یا اینکه کریسمس را در خانه بمانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار