معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد در ۲۲ منطقه کشور از ستاد‌های بازسازی مناطق آسیب دیده، پشتیبانی می‌کند.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساغتی پیش در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان خوی ضمن قدردانی از عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی گفت: از تمام ظرفیت موجود برای تکمیل هر چه سریع‌تر منازل زلزله زدگان استفاده خواهیم کرد.

فرهاد باقرپور  افزود: این معاونت در حال حاضر مسئولیت هماهنگی ۲۲ ستاد بازسازی در مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی در سطح کشور را برعهده دارد.

این مقاوم مسدول اظهار کرد: در مجموع ۲۶ هزار واحد مسکونی احداثی و ۲۰ هزارواحد مسکونی تعمیری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور در حال بازسازی است و مسئولیت پشتیبانی منابع مالی و انسانی این ۲۲ ستاد برعهده معاونت پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میباشد.

۱۰۰ واحد تخریبی در زلزله خوی به مرحله نازک کاری رسید

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این بازدید گفت: با اتمام آواربرداری ۶۷۰ واحد مسکونی از ۱۱۰۰ واحد احداثی شهری و روستایی مناطق زلزله زده شهرستان خوی، عملیات اجرایی و بازسازی ۴۰۰ واحد مسکونی روستایی و ۲۷۰ واحد شهری در شهر دیزج دیز آغاز گردیده است.

جعفر برزگر افزود: با اتمام عملیات اجرای بتن فنداسیون ۴۱۹ واحد مسکونی از ۶۷۰ واحد مسکونی شروع شده، اسکلت ۳۲۶ واحد مسکونی نصب و عملیات دیوارچینی ۲۰۹ واحد و اجرای سقف ۱۰۰ واحد به اتمام رسیده و این تعداد واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

پرداخت تسهیلات بلاعوض به ۴۶۰۲ واحد تعمیری و احداثی در مناطق زلزله دیده خوی

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به واحد‌های تعمیری و احداثی در قالب کمک بلاعوض دولت، اظهار کرد: ضمن تأمین مصالح ساختمانی از این محل، تاکنون به چهار هزار و ۶۰۲ واحد تعمیری و احداثی این تسهیلات (۵۰۰ میلیون ریالی بلاعوض) پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پست بانک استان پرداخت تسهیلات وام بازسازی در دو روستا آغاز گردیده و تا کنون ۷۲ واحد مسکونی وام خود را دریافت نموده اند.

برزگر اظهار کرد: ادامه فرایند ساخت و ساز نیازمند همکاری بانک‌های استان در تأمین و پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی کمک به ساخت مسکن به مردم زلزله زده خوی است و با توجه به اقلیم منطقه امیدواریم بانک‌های عامل رفاه، ملت، مسکن و تجارت با تسریع در پرداخت این تسهیلات به پایان فرآیند ساخت و ساز پیش از شروع فصل سرما کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.