مدیر کل انتقال خون استان خواستار حمایت نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی شد.

سید محمد رضا اقایی میبدی مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: متوسط ارسال خون به مراکز درمانی یزد کمتر از ۳۰ دقیقه است و ضمن ارائه گزارش وضعیت این اداره کل، خواستار حمایت نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی شد.

 مدیر کل انتقال خون استان گفت: درسال گذشته حدود ۵۳ هزار اهداکننده خون به مرکز مراجعه کردند که از این تعداد حدود ۴۵ هزار نفر موفق به اهدای خون خود شدند.

آقایی میبدی با بیان اینکه هرکیسه خون، جان سه نفر را نجات می‌دهد افزود: سال گذشته ۱۰۰هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی یزد ارسال شد.

او با اشاره عمده‌ترین مشکلات انتقال خون یزد گفت: کمبود بودجه، کمبود نیروی پرسنل مهمترین مشکلات است ودر بحث پدافند غیرعامل انتقال خون یزد به عنوان ارگان حیاتی محسوب می شود.

آقایی میبدی گفت: اعتبارات عمرانی سازمان محدود می‌باشد.

 مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به پاسخگویی صد درصدی به مراکز درمانی یزد افزود: میزان متوسط اهدای خون مستمر در یزد ۶۵ درصد است که متوسط کشوری ۵۵ درصد است و هیچ بیماری در یزد به خاطر خون معطل نمی‌ماند.

در این جلسه محمدصالح جوکار نمیانده مردم یزد و محمدرضا صباغیان نماینده مردم هرات، مروست، مهریز، بافق، بهاباد و ابرکوه و محمدرضا دشتی اردکانی نمیانده مردم اردکان نیز حضور داشتند و محمد رضا دشتی به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث اهدای خون و سازمان انتقال خون ارگانی حیاتی است و هم در سطح ملی و هم در استانی نیاز به حمایت دارد.

در پایان همه نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی قول مساعد همکاری دادند و مراتب حمایت خود را اعلام نمودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار