نروژ طی تحقیقاتی سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را متوقف می‌کند.

نشریه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت: صندوق ثروت ملی نروژ، سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را متوقف می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، صندوق ثروت ملی نروژ، با دارایی‌های ۱.۳ تریلیون دلاری به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مرتبط با شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل پایان خواهد داد.

دراین گزارش به قلم جاناتان لیز آمده است: مقامات اسرائیلی روز پنجشنبه تأیید کردند صندوق ثروت ملی نروژ که ارزش دارایی‌های آن یک تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، در حال بررسی سرمایه‌گذاری‌های خود در اراضی اشغالی است تا اطمینان حاصل کند صندوق‌های آن اقدام به تأمین مالی کسب و کار‌ها یا شهرک‌‌سازی های غیرقانونی نمی‌کنند.

این تحقیقات که خبر آن نخستین بار توسط کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش شد، چند ماه است که برای اطمینان از اینکه بانک‌های اسرائیلی سرمایه گذاری‌های نروژ را به سوی این شرکت‌ها هدایت نمی‌کنند، در حال انجام است.

با توجه به نگرانی‌ها در این باره که موسسات و شرکت‌های دیگر سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های خود در اراضی اشغالی را مورد بازنگری قرار دهند، رژیم صهیونیستی ترجیح داد این اطلاعات را منتشر نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار