فرمانده سپاه کازرون از برگزاری یادواره ۸۴ شهید عملیات کربلای ۴ و گرامیداشت ناصر دیوان در شهرستان خبر داد.

سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل گفت: یادواره ۸۴ شهید کازرونی در عملیات کربلای ۴ و گرامیداشت مبارزان نهضت مقاومت جنوب به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی همزمان با ایام فاطمیه (س) در این شهرستان برگزار می‌شود.

او گفت: روز چهارم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون است، ۴ دی ماه سالروز شهادت ۸۴ فرزند برومند این شهرستان در عملیات کربلای ۴ در سال ۱۳۶۵، که این روز را بعنوان یک روز شاخص و تاثیرگذار و به نام روز کازرون در تقویم دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ماندگار به یادگار است.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: ۴ دی ماه روزی که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصردیوان کازرونی که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان خصوصا حاج سید عبدالحسین لاری به جنگ با استعمارگر قرن، انگلیس جنایت کار شتافتند و با شکست پلیس جنوب در این روز برگ زرینی در تاریخ کشور ایران به یادگار ثبت کردند.

او گفت: ماه دی در اذهان مردم انقلابی کازرون با توجه به وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در ۹ دی ۱۳۵۷، راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین (ع) در ۸ دی ماه ۱۳۸۸ که به همین منظور از ۴ تا ۱۳ دی ماه دهه کازرون نامگذاری شده است که همه ساله در این دهه مراسمات و برنامه‌های ویژه‌ای در سطح شهرستان انقلابی کازرون برگزار می‌شود.

سرهنگ توکل یادآور شد: با توجه به مناسبت‌های فراوان در دی ماه در تاریخ شهرستان کازرون و با توجه به جلسات برگزار شده در این خصوص برگزاری مراسم با وحدت و انسجام هر چه بهتر همه مردم شهرستان مراسم گرامیداشت ۸۴ شهید شهرستان کازرون در عملیات کربلای ۴ و مبارزان نهضت مقاومت جنوب به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی فردا یکشنبه ۴ دی ماه امسال در کانون شهید عسکری خیابان شریعتی شهرستان کازرون برگزار می‌شود.

او از برنامه‌های دیگر در این ایام پرداخت و گفت: گل افشانی قبور مطهر شهدای عملیات کربلای ۴ در امامزاده سید حسین (ع) و نوربخش و دیدار از برخی از خانواده‌های شهدای این عملیات از دیگر برنامه‌های در ۴ دی ماه شهرستان کازرون با حضور مسئولان این شهر است.

فرمانده سپاه شهرستان کازرون از عموم مردم خداجوی شهرستان کازرون خصوصا خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان جهت حضور با شکوه در مراسم دعوت به عمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار