سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: بارش باران و برف در تمام محور‌های مواصلاتی موجب لغزنده شدن این محور‌ها شده و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

خسرو کیانی اظهار داشت: براساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، به دنبال بارش‌های اخیر سطح بیشتر جاده‌های اصلی و فرعی استان لغزنده و تردد به کندی انجام می‌شود و رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

وی افزود: تاکنون مسدودی به دلیل بارش برف در محور‌های مواصلاتی استان وجود ندارد و با توجه به کوهستانی بودن استان، تردد در گردنه‌های استان تنها با زنجیرچرخ انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


کیانی از مسافران خواست تا از سفر‌های غیرضروری خودداری و در صورت نیاز به سفر از همراه داشتن وسایل گرمایشی و تجهیزات ایمنی اطمینان حاصل کنند و قبل از انجام سفر و یا عبور و مرور در جاده‌ها، نقص فنی خودرو، عاج لاستیک و برف پاکن را در وسایل نقلیه به خصوص وسایل نقلیه عمومی بررسی و فاصله طولی را بازبینی و بررسی و سرعت مجاز و توجه به جلو را رعایت کنند.

وی از آماده باش تمام نیرو‌های امدادرسان در محور‌های مواصلاتی استان برای امدادرسانی به مسافران خبر داد و از مسافران خواست قبل از انجام سفر از وضعیت باز بودن جاده‌ها مطلع و از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اوایل روز یکشنبه هفته آینده در سطح استان به تناوب بارش برف و باران، وزش باد، در ارتفاعات کولاک برف، مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها نیز در سطح استان برای جمعه شب و صبح روز شنبه انتظار می‌رود و با خروج سامانه بارشی برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه کاهش دما و در برخی نقاط مه و کاهش دید افقی مورد انتظار است.

چهارمحال و بختیاری حدود سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار