مرگ و میر ناشی از کرونا در کره جنوبی به بالاترین حد خود در ۳ ماه گذشته رسید.

آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره جنوبی (KDCA) امروز شنبه اعلام کرد که با ثبت ۷۰ مورد مرگ جدید و تعداد کل به ۳۱۷۴۴ نفر شما مرگ و میر روزانه ناشی از کووید-۱۹ در این کشور به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسیده است.

در همین حال، موارد جدید کووید-۱۹ به ۶۶۲۱۱ نفر رسید که برای دومین روز متوالی زیر ۷۰۰۰۰ باقی ماند. تعداد بیماران بدحال نسبت به روز گذشته با ۴ نفر افزایش به ۵۳۴ نفر رسید.

پیش از این، دولت کره جنوبی اعلام کرده بود که در حال برنامه‌ریزی برای حذف مرحله‌ای دستور استفاده از ماسک است.

شیوع گسترده کرونا در چین

افزایش سریع موارد ابتلاء به کرونا، بیمارستان‌های سراسر چین را فرا گرفته است.

برخی از کارشناسان بهداشت پیش‌بینی می‌کنند که چین در چند ماه آینده ممکن است تا یک میلیون مرگ ناشی از کرونا را متحمل شود و این وضع می‌تواند اقتصاد جهانی را هم تهدید کند. خبرنگار سی بی اس درگزارش خود از توکیو می‌گوید: اتاق‌های اورژانس پر شده است. کارکنان که تجهیزات حفاظتی کامل بر تن دارند برای یافتن تخت‌های کافی به سختی تحت فشار قرار گرفته اند و کوره‌های مخصوص سوزاندن اجساد، بی‌وقفه مشغول به کارند و خودرو‌های نعش‌کش بیرون از بیمارستان منتظرند. خوش شانس‌ترین بیماران به بیمارستان‌های شهر‌های بزرگ دسترسی دارند، اما میلیون‌ها نفر به این بیمارستان‌ها دسترسی ندارند.

این خبرنگار در ادامه می‌گوید: رسانه‌های اجتماعی مملو از ویدئو‌هایی درباره پیامد‌های این وضعیت هستند سردخانه‌ها چنان پر هستند که کارگران نمی‌دانند اجساد را کجا بگذارند. تقریباً سه هفته است که دولت چین به طور ناگهانی برنامه کنترل سخت گیرانه کرونا و آزمایش‌های انبوه و قرنطینه را لغو کرده است. پس از آن شمارش روزانه تعداد مبتلایان هم متوقف شد و انفجاری در میزان ابتلای به کرونا رخ داد. در مورد آمار رسمی کشته شدگان، طبق گفته دولت در حال حاضر از ابتدای ماه در مجموع ۹ نفر جان خود را از دست داده اند. برای چینی ها، این یک شوخی بد و برای جهان، این مایه نگرانی است.

هم آمریکا و هم سازمانی جهانی بهداشت چین را بخاطر اعلام آمار‌های دقیق‌تر تحت فشار قرار می‌دهند. چین در همان وضعیت اورژانسی در زمینه بهداشت عمومی که آمریکا و اروپا دو سال پیش با آن مواجه بودند، برای درمان بیماران و تسریع در ایمن سازی سالمندان، دست و پنجه نرم می‌کند.

در همین حال، ویدئو‌های رسمی رسانه‌های دولتی این دیدگاه خوش بینانه را مطرح می‌کنند که موج عظیم آلودگی به ویروس کرونا به زودی به نقطه اوج خود می‌رسد و تا بهار به پایان خواهد رسید.

پایگاه خبری بلومبرگ دیروز اعلام کرد طبق اطلاعات دریافتی به احتمال زیاد حدود ۳۷ میلیون چینی در یک روز به کرونا مبتلا شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار