مدیرکل بندر امام‌خمینی گفت:علی رغم آنکه امکان بارگیری روزانه بیش از ۵۰ هزارتن فراهم شده، اما سهم حمل ونقل ریلی در این بخش کمتر از ۱۵ درصد است.

آقای بهروز آقایی گفت: شبکه ریلی در توسعه تجارت خارجی می تواند نقش آفرینی کند، اما بررسی ها نشان می دهد که عدم متناسب سازی ظرفیت ها، تا حدود زیادی برای تحقق این امر با چالش روبرو است.

به گفته‌ مدیرکل بندر امام خمینی، شبکه ریلی در بزرگترین بندر تجاری کشور یعنی بندر امام خمینی (ره) نیز نیازمند توجه ویژه ای است. در دوره جدید کاری بنادر و دریانوردی خوزستان، شناسایی نقاط ضعف و قوت شبکه ریلی در توسعه تجارت دریایی از بندر امام خمینی (ره) و همچنین بنادر تابعه را با جدیت در دستور کار قرار گرفته بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان می گوید: شبکه ریلی و حمل و نقل دریایی در بندر امام خمینی (ره) به پیوند مستحکم‎‌تری با یکدیگر نیاز دارند؛ به بیان دیگر برخی سیاست ها و الزامات بهبود شرایط موجود برای استفاده بهتر از حمل و نقل ریلی پرداخته است.

آقایی گفت: بندر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور با برخورداری از بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی، امکان دسترسی مستقیم شبکه ریلی کشور به بیش از ۳۰۰هزار متر مربع انبار سرپوشیده، ۳۰۰هزار تن مخزن روغن خوراکی، ۱۲۰ هزار تن سیلوی غلات ، ۱۴۰ هزار تن مخزن مواد نفتی و بیش از یک میلیون تن متر مربع محوطه و بارانداز را فراهم شده است.

او گفت: امکان بارگیری روزانه بیش از ۵۰ هزار تن انواع کالا را ایجاد شده است. همچنین وجود این قابلیت‌ها، سهم حمل ریلی از حمل و نقل بار کمتر از ۱۵ درصد است و روزانه کمتر از ۱۰هزار تن است.

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار