نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعریض جاده امند - کهل دهستان رودقات در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری محرومیت زدایی از دهستان رودقات با ۲۰ روستا و حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت از جمله اولویت‌های بنده در مجلس شورای اسلامی بوده و بحث تعریض جاده‌های این دهستان و اصلاح و بازسازی آن‌ها در این راستا انجام می‌شود.

وی با اشاره به تردد پرشمار خودرو در جاده امند - کهل دهستان رودقات به ویژه در فصول گرم و گردشگر پذیر سال توضیح داد: این محدوده حدود ۲۰ کیلومتری دارای جاده باریک با پیچ‌های خطرناک و نقاط حادثه خیز پرتعداد است که همه ساله باعث بروز تصادفات رانندگی و وارد آمدن خسارات جانی و مالی به هموطنان می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه جاده امند- کهل، ورودی جاده ۹۰ کیلومتری تبریز به روستای هدف گردشگری «گول آخور» در روستایی به همین نام در شهرستان ورزقان محسوب می‌شود، حدود ۶ ماه قبل در دیدار با وزیر فقید راه و شهرسازی دستور تعریض این جاده را گرفتیم.

راستی ادامه داد: خوشبختانه اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان شرقی نیز معطل تخصیص اعتبار این طرح نماند و از چهار ماه قبل عملیات تعریض جاده امند- کهل را آغاز کرده است تا هموطنان در تردد از مسیر دچار مشکل نشوند.

وی گفت: با پایان این طرح شاهد شکوفایی بیش از پیش صنعت گردشگری در روستا‌های مسیر خواهیم بود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: روستا‌های دهستان رودقات از مشکل دیگری به نام آب شرب رنج می‌برند و بر این اساس احداث یک مجتمع آبرسانی در روستای «کهل» را به جد پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با ساخت و بهره برداری از این مجتمع آبرسانی، مشکل آب شرب ۱۱ روستای دهستان رودقات برطرف می‌شود.

برچسب ها: تعریض جاده ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار