چند روز پس اعلام ممنوعیت تحصیل دختران، افغانستان در دانشگاه‌ و نهاد‌ها‌ی آموزشی این دستورالعمل با واکنش‌های گسترده‌ای روبه‌رو شده است.

وزارت تحصیلات عالی طالبان اعلام کرد دختران دانشجوی افغانستانی دیگر نمی توانند وارد مکاتب شوند.

این تصمیم واکنش های داخلی و خارجی گسترده ای را به همراه داشت.

بهنام یزدانی خبرنگار صدا و سیما در افغانستان گفت مقامات طالبان همان طور که در خبرنامه وزارت تحصیلات عالی آمده است اعلام کردند این تعلیق موقتی است و جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکردند.

یزدانی گفت پس از واکنش های گسترده داخلی و خارجی به این تصمیم طالبان مقامات این گروه اعلام کردند پس از فراهم شدن شرایط دختران می توانند به دانشگاه ها بازگردند.

یزدانی افزود این توضیح طالبان جامعه جهانی و مردم را متقاعد نکرد و طالبان با سیل گسترده ای از اعتراضات بین المللی و حتی چهره های سیاسی نزدیک به طالبان روبرو شد.

خبرنگار صدا و سیما در افغانستان در ادامه به برخی از واکنش های داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت سازمان ملل این تصمیم را نقض حقوق زنان اعلام کرد.شورای امنیت این حرکت را ناامید کننده خواند .دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان هم خواستار لغو این تصمیم شده و گفته بود  این تصمیم موجب خشم مردم افغانستان و جامعه جهانی می شود.گلبدین حکمتیار رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز اعلام کرد این تصمیم شرم آوری است که طالبان نمی تواند آن را توجیه کند.

یزدانی افزود این تصمیم طبق آنچه در خبرنامه طالبان آمده است فقط تحصیل دختران در دانشگاه ها تعلیق شده است.

یزدانی در ادامه توضیح داد فشارها و واکنش های بین المللی تا کنون نتوانسته است طالبان را از این تصمیمش منصرف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.