وزیر ارتباطات گفت: تلاش می کنیم تا دهه فجر یا نهایتاً پایان سال، تمام پیام رسان های داخلی به هم متصل شوند.

عیسی زارع پور در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات از شبکه ملی اطلاعات تا وضعیت اینترنت و پنجره واحد در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: حدود ۹۰ درصد از دستگاه ها به پنجره واحد دولت هوشمند متصل شده اند. الکترونیکی کردن دستگاه های دولتی، اولین گام بزرگ در دولت بود که انجام شد تا مردم خدمات دولتی خود را به راحتی دریافت کنند.

او افزود: دولت سیزدهم به دنبال یک دولت هوشمند است. ما در نظر داریم در گام های بعد از هوشمند سازی و هوش مصنوعی، اطلاعاتی که در اختیار ما به عنوان حاکمیت در بانک ها و دستگاه های مختلف قرار دارد، بتوانیم بدون مراجعه حضوری و بدون مداخله انسانی استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: ارتباط نگرفتن دستگاه ها با یکدیگر و لینک نشدن آن‌ها با هم یکی از موانع اصلی شکل گیری دولت هوشمند است. تا پایان امسال سرویس هایی که برخط شده اند، دیگر اجازه دریافت هیچ‌گونه مدارک کاغذی از مردم را  نخواهند داشت.

او بیان کرد: بعضی از دستگاه ها خودشان دارای پنجره واحد هستند؛ اما همچنان اتصالشان به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برقرار نشده است.

زارع پور گفت: دولت کارگروهی را در بهمن سال گذشته به عنوان کارگروه اقتصاد دیجیتال تشکیل داد که مسئولیت آن نیز با خود بنده است. هدف از تشکیل این کارگروه برداشتن موانع تولید اقتصاد دیجیتال در کشور بود. اقتصاد برخی از کشورها ۳۰ الی ۳۵ درصد مربوط به اقتصاد دیجیتال است.

او ادامه داد: در حال حاضر از ۲۵ کسب و کار، تنها ۵ کسب و کار تاییدیه را برای ادامه کارشان گرفته اند. افرادی که شغل خود را در پلتفرم های داخلی شروع کنند تا دو سال از حداقل پرداخت دو میلیارد تومان مالیات معاف می‌شوند.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: طبق آمار دادسرای جرایم رایانه‌ای ۸۰ درصد از پرونده هایی که تشکیل می‌شوند، مربوط به کسب و کارهایی هستند  که در پلتفرم های فیلتر شده بوده اند که هیچ‌گونه قابلیت پیگیری  قانونی را ندارند.

 او بیان کرد: تلاش می کنیم تا دهه فجر یا نهایتا پایان سال، تمام پیام رسان های داخلی را به هم متصل کنیم. تحقق شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت نیست؛ اینترنت نه تنها قطع نمی‌شود، بلکه سرعت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

زارع پور گفت: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پر سرعت و با کیفیت در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است که خدماتی ارزنده به مردم  ارائه می کند. اتصال اینترنت به خارج همچنان برقرار خواهد بود.

او بیان کرد: در کشور ۴ قطب مرکز داده در حال راه اندازی هستند تا نیازهای مردم در فاصله نزدیک تر به آن‌ها فراهم شوند. با وجود ۳۰ میلیون گیمر در کشور، تعداد زیادی از بازی های پر مخاطب خارجی را به داخل ایران انتقال داده ایم.

وزیر ارتباطات گفت: عامل اصلی کاهش سرعت اینترنت وجود فیلترشکن در تلفن های همراه است که سرعت اینترنت را کند می‌کند. فیلتر شکن ها باعت افزایش هزینه اینترنت و به خطر انداختن حافظه تلفن همراه می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۶ دی ۱۴۰۱
شبکه ملی اینقدر مهمه چرا بیست سال پیش به این فکر نیفتادید ما همیشه باید از دنیا عقب بمونیم صد سال عقبیم معادل یک قرن علی یرکت اله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۴ دی ۱۴۰۱
باید در زمینه رسانه ای و فضای مجازی استقلال پیدا کنیم چون هیچ وقت دل خارجی ها برای ما نمی سوزه و دیدیم برنامه های آمریکایی چه بلایی سر کشور آوردند
Iran (Islamic Republic of)
بنیامین
۱۱:۲۸ ۰۴ دی ۱۴۰۱
سلام از رئیس صدا و سیما درخواست می‌کنیم تا با فراهم سازی این امکان را در همه استان‌ها ایجاد کنند تا از طریق گیرنده‌های دیجیتال بتوانیم برنامه‌های تلویزیونی دیگر استان‌ها را نیز تماشا کنیم یعنی بتوانیم تمامی
شبکه های استانی را با گیرنده دیجیتال دریافت و تماشا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۰۳ دی ۱۴۰۱
چطوری وزیر پست و تلگراف و تلفن ؟

واقعا گند زدید به اینترنت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ دی ۱۴۰۱
گند رو آذری‌جهرمی زده. طول میکشه تا جمعش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۳ دی ۱۴۰۱
این چند سال رو هم با حماقت امثال شما طی می کنیم اگر قرار باشه چند سال طی بشه تا ما به زیر ساخت سی سال قبل برسیم ارزشش را نداره چون عمر تکنولوژی خیلی کوتاه شده و مثلا الان ساخت گوشی دکمه ای فضیلتی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۳ دی ۱۴۰۱
اینترنت صاحبش بمیره دست از همه چیز بردارید و معیشت مردم فکر کنید
دلار رفت برا ۴۲۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۳ دی ۱۴۰۱
شور نزنید. بی صاحاب بودن اینترنت از اقتصاد بیشتره؟!
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۴:۵۶ ۰۳ دی ۱۴۰۱
باشگاه جوان چرا با گوگل کروم سایت باز نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۳ دی ۱۴۰۱
اینستاگرام را باز کنید زودتر ملت متضرر شدن چند ماهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۴ دی ۱۴۰۱
روبیکا. مرگ بر اینستاگرام
Russian Federation
علی
۰۹:۲۰ ۰۳ دی ۱۴۰۱
تو کار شما دولتی ها فقط زرق و برق کار مهم شده
اسکلت سایت رو درست می کنین میگین درگاه خدمات دولت الکترونیکی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۰۳ دی ۱۴۰۱
برو عمو...ما که اصلا فیلترشکن نداریم چرا جونش بالا میاد یه سایت داخلی رو بازکنه؟تا کف سرعت اینترنت رو کم کردین حالا میگی فیلترشکن باعث کندی اینترنته؟عجب رویی داری تو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۳ دی ۱۴۰۱
اینترنت امریکا = دجال
من فقط از سایت های با دامنه IR بازدید دارم
همون هم با اضطراب و نگرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۳ دی ۱۴۰۱
مشنگ
آخرین اخبار