معاون استاندار سمنان گفت: درمانگاه‌های میامی نیازمند تجهیز و رفع کمبودهاست و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود باید برای رفع کمبود‌ها بکوشند.

 احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه مشترک کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان سمنان با کارگروه شهرستان میامی اظهار کرد: درمانگاه‌های شهرستان میامی نیازمند تجهیز و رفع کمبودهاست. مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، کمبود‌ها را احصا کنند و برای رفع آن بکوشند.

ریواده عنوان کرد: کارگروه اجتماعی و فرهنگی، وظایف مشخصی دارد، اما برای ارتقای سرمایه اجتماعی و بازگرداندن اعتماد به مردم باید عمل‌گرایی صورت پذیرد و در این راستا توجه به دو نکته اساسی کار و ابتکار، باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه عمل‌گرایی مورد تأکید دولت است، گفت: شهرستان‌های تازه تأسیس مانند میامی هم در ساختار‌ها محدودیت دارند و هم در برنامه و اقدام با مشکلاتی روبه‌رو هستند که باید در این زمینه تلاش شود تا کمبود‌ها را برطرف کنیم.

ریواده اضافه کرد: در بحث غربالگری و سلامت، اتفاقات خوبی رخ داده و بعد از همه‌گیری کرونا خدمات بسیاری از سوی جامعه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود ارائه شد.

وی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود خواست در جلسه کارگروه استان سمنان حضور داشته و مطالبات شهرستان در بخش بهداشت و درمان را پیگیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: لازم است تا مجموعه‌هایی همچون بیمه سلامت، بیمه تأمین اجتماعی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و … که با درمان و سلامت مردم در ارتباط هستند، با انجام بازدید‌های میدانی، کمبود‌ها و تجهیزات موردنیاز را احصا کرده و با استفاده از ظرفیت سفر دوم رئیس‌جمهور به استان برای برطرف کردن کمبود‌ها و ارتقای رویکرد حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش کنند.

ریواده با بیان اینکه وحدت، همدلی و هم‌افزایی رمز موفقیت است، گفت: ظرفیت‌ها باید حول محور امام جمعه میامی تقویت شود تا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی را به بهترین نحو ممکن اجرایی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود دو مصوبه ویژه و مختص شهرستان میامی، در بحث ارائه خدمات، نباید شاخص جمعیت به‌عنوان ملاک توجه قرار گیرد و در این راستا لازم است تا خدمات بهداشتی و درمانی به صورت ویژه برای این شهرستان ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.