رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شهرکرد گفت: بانوان داوطلب این دستگاه در طرح سلامت یار با حضور در بیمارستان آیت الله کاشانی به بیماران نیازمند خدمت رسانی می‌کنند.

مجید رفیعی اظهار داشت: تلاش‌های شبانه روزی امدادگران و نجاتگران در حوادث گوناگون برای نجات جان انسان‌ها مثال زدنی است چراکه در حوادثی مانند سیل، زلزله و... به عنوان اولین دستگاه خدمت رسان در صحنه حاضر می‌شوند.

وی افزود: در زمان جاری شدن سیلاب در روستای بارده، با صدور هشدار‌های هواشناسی چهارمحال و بختیاری امدادگران و نجاتگران از ساعات اولیه در محل حضور داشتند تا از بروز حوادث گوناگون که جان مردم ساکن‌‌در آنجا را تهدید می‌کرد جلوگیری نمایند.

رفیعی اضافه کرد: نحوه خدمت رسانی آنان به مردم به گونه‌ای بود که تا به این لحظه هیچ گونه پیامی مبنی بر نارضایتی از سوی مردم بارده در این خصوص دریافت نکرده ایم.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اجرای طرح سلامت یار در جمعیت هلال احمر، گفت: بانوان داوطلب امدادگر حدود شش ماه بی مزد و منت و ۱۰۰ درصد داوطلبانه با حضور در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد به بیماران خدمت رسانی می‌کنند.

رفیعی تصریح کرد: سلامت یاران در بدو ورود بیمار به بیمارستان خدماتی مانند تشکیل پرونده و اقدامات حفاظتی مورد نیاز بیمار را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: کمک به بیماران با رعایت بهداشت روانی و ارتقای سلامت روانی و رفتاری در بیماران، انسجام هویت اخلاقی و معرفتی در میان داوطلبان، تقویت مهارت مدیریت رفتار و اعتمادسازی در تعاملات میان فرد و بین سازمانی برای بهبود شرایط بیمار، ظرفیت سازی در میان داوطلبان به منظور تقویت خدمت رسانی به بیماران، تقویت احساس ارزشمندی و امیدواری در میان بیماران، تهییج احساس مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی در سطح جامعه و ارائه الگو‌های موفق خدمات بشردوستانه از طریق تقویت احساس مسئولیت پذیری اجتماعی در میان آحاد جامعه از جمله ماموریت‌های داوطلبان هلال احمر در اجرای طرح سلامت یاران به شمار می‌رود.

رفیعی با بیان اینکه ارائه خدمات از سوی سلامت یاران دارای نتایج متعددی برای خدمات گیرندگان (بیماران) است، ادامه داد: میزان دسترسی و ارتباط بیمار و همراهان بیمار با داوطلب، میزان پاسخ‌گویی خانه در قبال نیاز‌های بیماران و همراهان بیمار، کیفیت رسیدگی به شکایات بیماران در مورد خانه و داوطلبان، کیفیت خدمات ارائه شده به بیمار، متناسب بودن خدمات ارائه شده با توجه برنامه تدوین شده توسط کادر بیمارستان، به موقع بودن خدمات ارائه شده به بیمار، تناوب خدمات ارائه شده به بیمار و تناسب خدمات دریافت شده با نیاز بیماران از جمله نتایج موثر برای بیماران در اجرای این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار