معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی تیم بانوان این دستگاه در مرکز کنترل هماهنگی عملیات (EOC) و مستندسازی اطلاعات به دنبال وقوع حوادث مستقرخواهد شد.

مهدی ارشادی اظهار داشت: آحاد مردم در بروز مواقع بحرانی می‌دانند که شماره‌های اضطراری ۱۱۵، ۱۲۵ و ۱۱۲ برای اعلام حوادث و حضور نیرو‌های امدادی در کمترین زمان وجود دارد که این خود باعث ایجاد اعتماد روانی در جامعه شده است.

وی افزود: امدادگران و نجاتگران، بازوان اجرایی جمعیت هلال احمر به شمار می‌روند.

ارشادی اضافه کرد: حضور به موقع گروه‌های امدادی در صحنه حوادث مهم است و این امر علاوه بر نجات جان مردم، موجب افزایش رضایتمندی از خدمات دولتی شده و این افزایش حس اعتماد و امنیت از جمله عوامل توسعه کشور است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: در مواقع بروز حوادث، فرد حادثه دیده و افرادی که در محل حضور دارند با ورود خودرو‌های امدادی و دیدن نیرو‌های آتش نشانی و امداد و نجات به حس آرامش و نجات از بحران دست می‌یابند.

ارشادی تصریح کرد: علاوه بر حضور به موقع نیرو‌ها در صحنه، حتی مشاهده نیرو‌های امدادی در مراکز و پایگاه‌های فعالیتی خود به نوعی موجب ایجاد حس اعتماد و امنیت روانی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی امدادگران و نجاتگران به مردم سیل زده در روستای بارده، اظهار داشت: امسال با تلاش‌های صورت گرفته در مواقع بحرانی و حساس، مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در کشور مقام اول را از آن خود کرده است که این مهم نشان دهنده حضور به موقع دستگاه‌های خدمات رسان استان در مواقع بحرانی است.

ارشادی ماه دی را روشنایی و غلبه نور بر تاریکی دانست و خطاب به امدادگران و نجاتگران گفت: تلاش‌های شبانه روزی شما در حوادث گوناگون مانند این ماه می‌ماند که برای مردم آسیب دیده نور امیدی ساطع می‌شود

وی به اقدامات صورت گرفته برای اعضای جمعیت هلال احمر اشاره‌ای کرد و توضیح داد: رئیس این دستگاه با نگاه مثبت خود، حق ایاب و ذهاب، بیمه و مزایای دریافتی امدادگران و نجاتگران را افزایش داده است.

ارشادی اظهار داشت: به زودی تیم بانوان این دستگاه در مرکز کنترل هماهنگی عملیات (EOC) و مستندسازی اطلاعات به دنبال وقوع حوادث مستقرخواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس برای بانوان جمعیت هلال احمر هم کشیک‌های امدادی و هم حق بیمه در نظر گرفته می‌شود.

ارشادی اضافه کرد: این نوید را به برادران امدادگر و نجاتگر نیز بدهیم که تا پایان سال آزمون ایثار برگزار می‌شود و افرادی که در این آزمون نمره قبولی را کسب نمایند در جمعیت هلال احمر جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: داوطلبان نجاتگران یکم جمعیت هلال احمر استان که گواهینامه پایه یک دارند، با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیرعامل قرار است همه آن‌ها به عنوان راننده در مرکز استان و شعب جمعیت در شهرستان‌ها جذب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار