لغو صدها پرواز آمریکا در آستانه سال نوی میلادی

چندین خط هوایی آمریکا به دلیل توفان پروازهای خود را در روزهای منتهی به سال نو لغو کردند.

صد‌ها پرواز از خطوط هوایی آمریکا در روز‌های منتهی به آخر هفته پیش از کریسمس به دلیل توفان و سرمای بسیار شدید لغو شدند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، طبق آماری که در سایت فایت‌اور برای ردیابی پروز‌های آمریکا ثبت شده است، از روز چهارشنبه تا جمعه به وقت محلی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ پرواز در این کشور لغو شدند. این در حالیست که یک‍شنبه هفته آینده سال نو میلادیست و انتظار می‌رود شلوغ‌ترین زمان هوایی این کشور باشد.

فرودگاه بین‌المللی شیکاگو اوهار، فرودگاه بین‌المللی دنور و فرودگاه شیکاگو میدوی بیشترین سهم پرواز‌های لغو شده در روز پنجشنبه را داشتند. برف، باد‌های شدید یخ و دمای سرد دلایلی هستند که این خطوط هوایی برای لغو پرواز‌ها از سیاتل به بوستون تا کارولینای شمالی اعلام کردند.

پیشتر هم لغو‌های روز چهارشنبه حدود ۲ درصد از پرواز‌های کل آمریکا بود و از طرفی حدود ۳۰ درصد از پرواز‌های کل کشور هم با میانگین تقریبی ۴۷ دقیقه تاخیر انجام شد.

خطوط هوایی به طور معمول پرواز‌ها را پیش از آب و هوای بد لغو می‌کنند تا مسافران، خدمه و هواپیما‌ها در آخرین لحظه در فرودگاه‌ها سرگردان نشوند. آمریکا انتظار داشت پرواز‌ها در روز‌های سال نوی میلادی از تعطیلات روز شکرگزاری هم شلوغ‌تر باشد، در آن زمان روزی بیش از ۴۴۰ هزار مسافر گزارش می‌شد. همچنین گفته می‌شود تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۲۳ رکورد جدیدی از زمان شیوع کرونا در زمینه پرواز در آمریکا ثبت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار