مدیرعامل سازمان منطقه آزاد گفت: در ۹ ماهه امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر وارد جزیره قشم شده اند.

افشار فتح الهی در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره قشم گفت: در زمان مشابه پارسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به قشم آمده بودند که امسال رشد ۶۰ درصدی در این حوزه داشته ایم.

او گفت: سازمان منطقه آزاد قشم در ۹ ماه گذشته، در حوزه عمرانی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۱۰۰ رشد داشته و از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۵ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد گفت: در حوزه صنعت، ارزش تولیدات صنعتی منطقه آزاد قشم در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ ارزی ۱۷۶ درصد و به لحاظ ریالی ۴۱ درصد رشد داشته است که معادل ۷۹۸ میلیون دلار و ۵۸ هزار میلیارد ریال می‌شود.

فتح الهی گفت: در حوزه واردات به منطقه آزاد قشم نیز در ۹ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۳ درصد رشد منفی داشته ایم و واردات به این منطقه آزاد کمتر شده است، اما در حوزه صادرات به داخل کشور ۳۹۴ درصد و صادرات به خارج کشور ۳۸۷ درصد رشد داشته ایم.

او گفت: در بخش صدور مجوز شیلات و آبزی پروری هم آمار کم‌تر شده چرا که دیگر سازمان منطقه آزاد قشم مجوز فعالیت‌های شیلاتی و پرورش میگو را ندارد و رشد آن منفی است، ولی در حوزه تولید ماهی در قفس امسال نسبت به مدت مشابه در ۹ ماهه گذشته ۷۱ درصد رشد ارزشی و ۲۵ درصد رشد وزنی داشته ایم؛ در تولید میگو این آمار ۶۳ درصد افزایش ارزش ریالی و ۳۰ درصد افزایش وزنی دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در حوزه مسکن جوانان نیز از زمان ثبت نام مسکن روستایی تاکنون در ۴۲ روستا ثبت نام داشته ایم که از این ۴۲ روستا تا امروز ۳۶ روستا کلنگ زنی مسکن اتفاق افتاده و ۶ روستای دیگر باقی مانده که ظرف دو هفته آینده ساخت مسکن جوانان در آن‌ها آغاز می‌شود.

فتح الهی گفت: در این ۳۶ روستا دو هزار و ۸۷۸ نفر از جوانان روستایی جزیره قشم تعیین تکلیف شده اند و زمین‌ها به آنان تحویل شده است.

او گفت: در حوزه آب نیز بنابر دستور مشاور رویس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد آبرسانی رایگان به وسیله تانکر به برخی روستا‌های جزیره قشم که با تنش آبی روبرو هستند مانند روستا‌های کانی، دوستکو، گوری و مرادی آغاز شده و تا زمان پایان این بحران و به منظور فراهم ساختن آرامش خاطر مردم آبرسانی به وسیله تانکر‌های سیار ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: جزیره قشم ، گردشگزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.