مهدی برادران گفت: وزارت صمت رایزنی‌هایی را برای تامین مواد اولیه لوازم خانگی با شرکت‌های پتروشیمی انجام داده و در صورت عدم تامین این مواد، اجازه واردات با تعرفه پایین به آن‌ها داده شده است.

آقای مهدی برادران گفت: در یکی دو سال گذشته تحول بسیار خوبی در حوزه صنایع و تولید لوازم خانگی صورت گرفته و این بخش توانسته با کمک  بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌ای که مردم در آن  نقش داشته‌اند، باعث ایجاد اشتغال  و افزایش تولید  شده و زمینه ساز صادرات را فراهم آورد.

به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت متاسفانه در کشور همچنان صادرات مواد خام داریم در حالی که اولویت با صنایع پایین دستی  است که باید از آن بهره مند شوند. در همین راستا  تفاهم نامه‌ای با  شرکت‌های  پتروشیمی داشته‌ایم و امیدوار هستیم این موضوع زمینه ساز افزایش تولید شود. 

 او می‌گوید: ایجاد اعتماد و ایجاد بازارهای هدف در این بخش برای ما بسیار مهم است. خوشبختانه در این حوزه توانسته‌ایم رشد  26 درصدی صادرات لوازم خانگی را داشته باشیم و وزارت صمت نیز به شدت این موضوع را دنبال می‌کند . از سوی دیگر هرجا که امکان تولید مواد اولیه در داخل کشور نباشد اجازه واردات را با تعرفه و ارز ارزان قیمت داده‌ایم  و تا ۶ ماه آینده مواد اولیه این بخش تامین شده است. همچنین در این حوزه تخفیف‌های را نیز در نظر گرفته‌ایم.

برادران گفت: در حوزه تسهیلات بانکی نیز جلسه ای با نظام بانکی برگزار کرده  و اعلام کرده‌ایم که تامین منابع مالی زنجیره ای و اختصاص تسهیلات بانکی مورد نیاز تولیدکنندگان را در دستور کار خود قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار