بابک بختیاری با بیان اینکه خدمات سامانه سهیم شامل خدمات هویتی، متناسب با احراز هویت انجام شده در دسترس است افزود: ۹ خدمت شامل پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایت، اخبار و اطلاعات و قوانین و مقررات از طریق این سامانه ارائه میشود.
او هدف از راه اندازی سامانه سهیم را ارائه هرچه بهتر خدمات مبتنی بر اطلاعات خانواده توسط دستگاههای اجرایی در آینده دانست وگفت: پایگاهی با مسئولیت سازمان ثبتاحوال کشور که در آن اطلاعات سببی و نسبی شهروندان ایرانی شامل اطلاعات والدین، همسر و فرزندان درج شده و مبنای ارائه خدمات به خانوادههای ایرانی خواهد بود.
مدیرکل ثبت احوال همدان تاکید کرد: سامانه سهیم در ساعات اداری دارای پشتیبانی تلفنی است و هزینه خدمات در مورد سامانه سهیم رایگان است.
بختیاری ادامه داد: سامانه الکترونیکی سهیم به عنوان پنجره واحد ارائه خدمات سازمان ثبت احوال در نشانی sahim.sabteahval.ir، و پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در دسترس قرار گرفته است.
او گفت: این درگاه خدمات الکترونیک مبتنی بر تلفن همراه سازمان ثبت احوال است و تاکنون این سامانه آخرین اطلاعات موجود والدین، فرزندان و همسر هر شخص ایرانی را نمایش میدهد.
شهروندان تغییرات نشانی محل سکونت خود را در سامانه ثبت احوال ثبت کنند
مدیرکل ثبت احوال همدان گفت: طبق قانون در صورت تغییر محل سکونت افراد و مغایرت آن با آدرس ثبت شده در سازمان ثبت احوال، افراد باید بلافاصله آدرس جدید را به اداره ثبت احوال اطلاع دهند.