استاندار هرمزگان:

آزمون‌های فراگیر سنجش سطح، ضرورت کیفیت بخشی آموزشی است

استاندار هرمزگان بر اهمیت تحقق عدالت آموزشی و تلاش برای تاسیس ۳۱ هنرستان جوارکارگاهی در برنامه چهارساله استان تاکید کرد. ‫

مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اجرای طرح کیفیت بخشی آموزشی برای معلمان و دانش‌آموزان گفت: آزمون‌های سنجش سطح علمی دانش‌ آموزان باید در طول سال به صورت مستمر برگزار و نتایج آزمون‌ها در شورای آموزش و پرورش نسبت به هم سنجیده شود چرا که مشخص کردن نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان تنها مسیر توزیع صحیح خدمات آموزشی است.

دوستی با تاکید بر لزوم ایجاد مشوق‌هایی برای افزایش انگیزه و تلاش دانش‌آموزان گفت:جامعه هدف ما در طرح کیفیت بخشی و آزمون‌های سنجش فقط نخبگان دانش‌آموزی نیست بلکه می‌خواهیم بر اساس پراکنش جغرافیایی به ویژه در مناطق محروم اطلاعات علمی دانش آموزان استخراج شود و بتوانیم با حکمرانی صحیح آموزشی، نقاط ضعف را برطرف کنیم.

استاندار هرمزگان مبنای آزمون‌های فراگیر را ایجاد دسترسی یکسان برای همه دانش آموزان و زمینه سازی برای شکوفایی استعداد‌ها دانست و گفت: خدمت رسانی عادلانه آموزشی باید بر اساس نتایج آزمون باشد تا ورود سفارشی دانش‌ آموزان به طرح کیفیت بخشی کاهش یابد به نحوی که حتی استاندار هم نتواند خارج از این چارچوب کسی را وارد کند و تنها مرجع، تلاش و استعداد دانش‌آموزان باشد.

مهدی دوستی با اشاره به لزوم کاربردی کردن آموزش‌ها گفت: تاسیس ۳۱ هنرستان جوار کارگاهی در برنامه چهارساله استان قرار دارد که تاکنون ۷ هنرستان فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده‌اند و لازم است مشکلاتشان رفع و برنامه احداث هنرستان‌ها در سال آینده بسته شود.

استاندار هرمزگان بر لزوم تهیه امکانات ورزشی ویژه معلمان نیز تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.