مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵۵ طرح هادی امسال در این استان توسط این نهاد تهیه و بازنگری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با جهش قابل توجه رشد بیش از ۱۱برابری را نشان می‌دهد.

مصطفی بیک مداح در جلسه بازنگری طرح‌های هادی استان گفت: طرح هادی روستایی شامل ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستا است و گستره آن نیز منازل و مناطق مسکونی، تجاری، کشاورزی و سایر نیازمندی‌های یک روستا را در آینده فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح هادی، ارائه امکانات لازم از جمله تسهیلات مورد نیاز به روستاییان در حوزه‌های اجتماعی، رفاهی و تولیدی به صورت عادلانه است این طرح‌ها با عمر ۱۰ ساله مشمول تهیه و بازنگری می‌شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر تمامی روستا‌های استان از طرح هادی روستایی برخوردار هستند، گفت: تاکنون سه هزار و ۱۹۴ طرح هادی در استان تهیه و ۶۱۳ طرح نیز مورد بازنگری قرار گرفته اند.

بیک مداح با بیان اینکه رشد افزون بر ۱۱ برابری تهیه و بازنگری طرح‌های در سیستان و بلوچستان در کشور بی سابقه بوده است، افزود: سال گذشته ۳۸ طرح هادی روستایی در این استان تهیه و بازنگری شد که این رقم در سالجاری با جهش مطلوب به ۴۵۵ طرح روستایی رسید.

وی همچنین از پیش بینی بازنگری در طرح هادی ۳۴۴ روستای دیگر سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: طرح هادی نقشه راه توسعه روستایی ا ست و بنیاد مسکن افتخار دارد که تک تک روستا‌های استان را در مسیر توسعه مورد توجه قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.