تغذیه رایگان پس از ۱۵ سال وقفه امسال دست دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری خراسان جنوبی را گرفت و به مدارس شهری نرسید.

۱۶ مهر امسال بود که توزیع تغذیه رایگان در مدارس روستایی، عشایری و مرزی خراسان جنوبی آغاز شد.

با وجود وعده‌های داده شده، مدارس شهری و حاشیه شهر‌ها از این طرح بی نصیب مانده اند و مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند برای بهره مندی این دانش آموزان منتظر ابلاغ دستورالعمل و اعتبارات از وزارتخانه هستیم.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: هم اکنون ۴۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر مدارس ابتدایی و متوسطه اول روستایی و عشایری دو نوبت در هفته تغذیه رایگان را دریافت می‌کنند.

او افزود: از ابتدای این طرح در ۱۶ مهر ماه تاکنون ۱۴ نوبت تغذیه رایگان شامل کیک، کلوچه و بیسکوئیت میان دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری استان توزیع شده است و به ۷۰ نوبت تا پایان سال خواهد رسید.

این مقام مسئول بیان کرد: طرح تغذیه رایگان را با اعتبار دو میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش آغاز کرده ایم و در صورت تخصیص اعتبارات سازمان برنامه و بودجه این طرح ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اجرای کامل این طرح ۱۷ میلیارد تومان اعتبار از سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده، اما هنوز نخصیص نیافته است.

برای تغذیه رایگان مدارس شهری، خیران پای کار بیایند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح تغذیه رایگان تنها مختص مدارس روستایی و عشایری است افزود: در مناطق شهری و حاشیه شهر‌ها مدارسی داریم که برای تغذیه رایگان می‌توانیم اقدام کنیم، اما از اعتبارات دولتی نمی‌شود کاری کرد و نیازمند کمک مردم و خیران هستیم.

موسوی نژاد در خصوص چرایی توزیع نشدن شیر در مدارس هم گفت: هنوز دستورالعملی در این خصوص به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است هر چند در مناطق روستایی و عشایری خیران می‌توانند در کناز تغذیه رایگان، یک وعده شیر را میان دانش آموزان توزیع کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.