مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب از اختصاص بیش از ۲۲ هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گیاه یولاف خبر داد.

نعمت دارابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب گفت : بیش از ۲۲ هکتار اراضی کشاورزی به کشت گیاه یولاف اختصاص یافته است.

وی افزود: برای نخستین بار گیاه یولاف در شهرستان سرپل ذهاب کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۲ هکتار از مزارع کشاورزی سرپل ذهاب به کشت یولاف اختصاص یافته است که در خاک‌های فقیر می‌تواند رشد کند.

دارابی بیان کرد: گیاه یولاف در برابر سرما مقاوم بوده و ریشه این گیاه می‌تواند در ۸۰ الی ۱۰۰ سانتی متری زمین رشد کند.

وی با بیان اینکه گیاه یولاف دارای ارزش غذایی فراوانی برای انسان و خوراک دام است، بیان کرد: این گیاه سرشار از ویتامین ای، بی، سی،‌ای و پروتئین و نشاسته است.

برخورداری ۸۰ روستای سرپل ذهاب از نعمت گاز

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب گفت: ۸۰ روستای سرپل ذهاب از نعمت گاز برخوردار هستند.

صدراله بابلی اظهار کرد: حدود ۸۰ روستای سرپل ذهاب از نعمت گاز برخوردار هستند و روند گازرسانی تعداد ۸۷ روستای دیگر در بخش دشت ذهاب، پشت تنگ و حومه در دست اقدام است.

وی افزود: براساس وعده شرکت گاز استان کرمانشاه حداکثر تا پایان سه ماه اول سال آینده تمام روستا‌های سرپل ذهاب به گاز متصل می‌شوند و تا پایان سال جاری گازرسانی روستا‌های بخش حومه افتتاح خواهد شد.

فرماندار سرپل ذهاب بیان کرد: روند کار پیمانکاران در برخی حوزه‌ها کُند پیش رفت و اقدام به تغییر پیمانکاران صورت گرفت و در برخی پروژه‌ها پیمانکار اضافه شد که روند گازرسانی تسریع یابد.

شکارچیان غیرمجاز کل وحشی دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه از دستگیری شکارچیان غیرمجاز کل وحشی در منطقه حفاظت شده امروله خبر داد.

شهرام مظفری‌زاده اظهار کرد: در پی پایش منطقه توسط محیط‌بانان محیط زیست مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان‌های صحنه و کنگاور به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: محیط‌بانان پس از حدود ۱۶ ساعت پایش منطقه موفق به دستگیری یک اکیپ شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده امروله و دالاخانی با همکاری مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های صحنه و کنگاور شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان صحنه تصریح کرد: در تفتیش این شکارچیان تعداد ۲ قبضه اسلحه شکاری، چند عدد کوله پشتی و ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به معرفی متخلفین به دستگاه قضائی عنوان کرد: با عنایت به قوانین شکار و صید پرونده این متخلف زیست محیطی پس از تنظیم صورت‌جلسه برای بازداشت و صدور رأی قانونی به مراجع قضائی ارجاع و ادوات کشف شده از آنان تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر این اداره کل باقی می‌ماند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.