در مراسمی، از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر شد.

دکتر مهتاب معمارپور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در مراسمی با قدردانی از اساتید، پژوهشگران و محققان دانشگاه به پاس کسب دستاورد‌های پژوهشی، گزارشی از عملکرد این معاونت در یک ساله گذشته ارائه داد.

او، تقویت زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری پژوهش، تقویت زیرساخت نیروی انسانی تخصصی پژوهشی، توانمندسازی نیروی انسانی در پژوهش، پاسخگویی به اولویت‌های اضطراری پژوهشی کشور، فراهم سازی زمینه استفاده از شواهد پژوهشی در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های مدیریت سلامت، همچنین برونداد‌های پژوهش را از جمله محور‌های فعالیت‌های پزوهشی معاونت تحقیقات و ناوری دانشگاه عنوان کرد.

معمارپور، محور‌های مهم تدوین و ابلاغ اولویت‌های پژوهشی نظام سلامت در استان فارس را مبتنی بر اسناد بالادستی کشور و وزارت بهداشت، نظرسنجی‌های درون دانشگاهی و برگزاری جلسات با حضور معاون استاندار، روسا و نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی استان دانست و با اشاره به اولویت‌های پژوهشی نظام سلامت؛ از بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، سکته مغزی، سکته قلبی، بیماری‌های واگیر نو پدید نظیر کووید۱۹، امنیت غذایی، سوانح و حوادث، سلامت روانی و آسیب اجتماعی، گسترش پوشش خدمات سلامت مانند نظام ارجاع و پزشک خانواده، رویکرد اجتماعی سلامت (نگاه عدالت محور در ارتقای سلامت جامعه)، توسعه سلامت الکترونیک (پرونده سلامت) و تولیدات دانش بنیان به عنوان مصادیق آن یاد کرد.

معمارپور، برنامه ریزی برای توسعه دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه در سطح بین المللی را از اهداف این معاونت برشمرد و گفت: بازدید، وزیر بهداشت رفاه اجتماعی ایالت سند پاکستان از زیر ساخت‌ها و امکانات تحقیقاتی و فناوری دانشگاه گامی در این راستا بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیگیری در زمینه اعتبارات لازم برای طرح‌های پژوهشی، توسعه فضا‌های فیزیکی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه را از جمله اقدامات این معاونت در یک سال اخیر برشمرد و گفت: همچنین انتشار مقالات علمی، برگزاری وبینار‌های علمی، کارگاه‌های توانمندسازی پژوهشی، اختراعات، موفقیت‌های کسب شده در حوزه فناوری، راه اندازی پارک علم و فناوری، پروژه‌های زیست بوم فناوری، پروژه اتاق تمیز و محصولات فناورانه را می‌توان دیکر اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد.

او همچنین با اشاره به فراهم سازی زمینه استفاده از شواهد پژوهشی در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های مدیریت سلامت، از ثبت بیش از هزار و ۸۰۰ پیام اجرایی حاصل از پژوهش در سامانه کشوری ترجمان دانش، با هدف اطلاع رسانی نتایج پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به سایر محققان علوم پزشکی و سیاستگذاران و مدیران سیستم سلامت کشور خبر داد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: کتاب «مبانی ارگونومی و مهندسی عوامل انسانی» تالیف اعضای هیات علمی دانشگاه به عنوان کتاب سال در اسفند ۱۴۰۰ انتخاب و مفتخر به دریافت جایزه از سوی ریاست جمهوری شد.

نماینده استانداری فارس در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آئین با قدردانی از حمایت‌های رییس دانشگاه و تلاش معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در امر پژوهش گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اساتید بزرگ و با تجربه به عنوان سرمایه‌های ارزشمند بهره‌مند است.

دکتر «آیت الله رزمجو»، سلامت، آسیب‌های اجتماعی، آب و محیط زیست، انرژی، تولید، اشتغال و سرمایه‌گذاری را به عنوان محور‌های مهم در امور تحقیقات و پژوهش استانداری فارس برشمرد که توسعه این امر حمایت و همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز را می‌طلبد.

آیین تقدیر از پژوهشگران و فناوران دانشگاه علوم پزشکی شیراز، صبح امروز، سی ام آذر ۱۴۰۱ و با حضور رییس دانشگاه، مشاورعالی رییس دانشگاه، جمعی از معاونان، مسوولان و مدیران ارشد دانشگاه در مجتمع سینا و صدرا برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار