معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آموزش مختص دانشجویان نیست، بلکه تمام کارمندان نظام سلامت و مردم ایران را در بر می‌گیرد و چنین نگاهی به آموزش موجب تغییر و تحول نیز خواهد شد.

بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وجود تمام زحماتی که در بخش‌های مختلف اعم از بهداشت، درمان و توسعه کشیده می‌شود، حوزه آموزش نقش اساسی در همه حوزه‌های سلامت دارد.

وی افزود: آموزش مختص دانشجویان نیست، بلکه تمام کارمندان نظام سلامت و مردم ایران را در بر می‌گیرد و چنین نگاهی به آموزش موجب تغییر و تحول نیز خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: حوزه سلامت بسیار بزرگتر از فضا‌های سازمانی و بوروکراتیک است و باید سعی کنیم در لایه‌های مختلف این سیستم تفاوت نظام سلامت را با سایر حوزه‌ها شناسایی و درک کنیم.

رحیمی افزود: دلیل تفاوت حوزه سلامت با سایر حوزه‌ها این است که این حوزه با سبک و کیفیت زندگی، شغل، باور‌ها و نیز فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مردم در ارتباط است.

وی ادامه داد: بنابراین باید سعی کنیم آسیب‌های این سیستم را شناسایی کنیم، چرا که سیستم بزرگ نگهداری دشوارتری خواهد داشت و ما باید کوچکترین نقیصه‌ها را بزرگ بشماریم و در جهت رفع آن‌ها سریع‌تر اقدام کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: سازمان‌ها دقیقا از جایی آسیب می‌بینند که احساس می‌کنند نقاط قوت شان است، چرا که به نقطه ضعف‌های خود پی برده اند و نقاط قوت را به حال خود می‌گذارند.

رحیمی ادامه داد: تغییر زمانی اتفاق می‌افتد که باور داشته باشیم باید تغییر کنیم و تغییر با تکرار محقق می‌شود، تکرار هم با آموزش و با زبان ساده باید اتفاق بیفتد.

رحیمی یادآور شد: باید سعی کنیم تغییر‌ها را از مسائل کوچک و پیش پا افتاده آغاز کنیم و این روحیه را در خود پرورش دهیم. نباید به موضوعات تحولی کلیشه‌ای توجه کنیم.وی با تاکید براینکه مدیران باید همواره نگاه تحولی داشته باشند، تصریح کرد: در نگاه تحولی نباید کلیشه‌ای فکر کنیم و به عنوان مدیران ارشد این حوزه، باید بتوانیم الگویی از تحول در مجموعه نظام سلامت باشیم و چنانچه در نظام سلامت یا دانشگاه‌ها نگاه متفات تری داشته باشیم، یقینا سبک زندگی و مدیریت مردم نیز تغییر خواهد کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.