مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: برای انعقاد تفاهم‌نامه بین تولیدکنندگان صنایع‌دستی و طراحان پوشاک زبده در استان آمادگی کامل داریم.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندسازی بانوان و فن بازار پوشاک بانوان که به مناسبت شب یلدا در حال برگزاری است، گفت: باتوجه به پتانسیل‌های این اداره‌کل در حوزه تولیدات صنایع‌ دستی زمینه انعقاد تفاهم‌نامه بین تولیدکنندگان صنایع‌دستی و طراحان پوشاک زبده استان که غالبا از بانوان جامعه هستند وجود دارد و ما برای هرگونه کمک و حمایتی آمادگی کامل داریم.

او به همکاری و تعامل طراحان لباس با هنرمندان صنایع‌دستی به ویژه در البسه محلی تاکید کرد و افزود: امیدواریم شاهد نوآوری و خلاقیت بیشتر در تولیدات البسه محلی و تلفیق نقوش و هنر‌های دستی بومی و محلی، در طراحی لباس‌های امروزی باشیم.

معصومه کمالی‌فر مشاور مدیرکل در امور بانوان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال، امید و نشاط، افزایش بهره‌وری و توانمندسازی بانوان از شعار‌های دولت سیزدهم است، گفت: با مشارکت اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توان چرخه‌ای ایجاد کرد تا از طرح‌های موجود در حوزه‌های صنایع‌دستی در طراحی‌های پوشاک به‌صورت کاربردی استفاده شود.

او افزود: قشر قابل توجهی از هنرمندان صنایع‌دستی را زنان تشکیل می‌دهند و می‌توانند در آفرینش هنری و ایجاد تولیدات خلاقانه نقش موثری داشته باشند.

از بازدیدکنندگان این نمایشگاه که به مناسبت شب یلدا برپا شد در غرفه بوم‌گردی به شیوه آیین یلدا پذیرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.