رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل مسافری گفت: ۲۰۰ واگن‌ مسافری و خدمت رسان دیگر برای جابه جایی مسافر نیاز است تا کمبودی نداشته باشیم.

آقای ناصر بختیاری گفت: ۳۰ شرکت حمل ونقل ریلی خدمات فنی راهبری ارائه می کنند که با هم افزایی بین شرکت های حوزه حمل ونقل مسافری و فعالیت صنفی در یک سال گذشته فعالیت های خوبی صورت گرفته است.

به گفته رئیس انجمن صنفی شرکت  های حمل ونقل  مسافری، طی  ۹ ماه سال گذشته در حوزه مسافری ۱۴ میلیون ۴۲۰ هزار مسافر جابه جا شد، اما امسال به ۲۱ میلیون و۵۰۰ هزار نفر رسیده  که حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است.

 او می گوید: در بخش نفر کیلومتر در همین زمان سال گذشته ۷میلیارد ۶۲۰ میلیون نفر کیلومتر جابه جا شده که   این عدد  امسال به ۱۱ میلیارد ۸۴۰ میلیون نفر کیلومتر متر افزایش یافته که معادل ۵۵ درصد افزایش داشته است.  همچنین  در سال گذشته  جابه جایی بین شهری ۱۰ میلیون ۵۴۰ هزار نفر امسال به ۱۵ میلیون ۸۹۰ هزار نفر رسیده است همچنین  در حوزه  حومه ای ۳ میلیون ۸۸۰ هزار نفر بوده که به ۵میلیون و ۶۶۰ هزار نفر افزایش یافته است.

 بختیاری گفت: میانگین تاخیر از مبدا کل قطارها در سال گذشته ۲۶ ثانیه و امسال به ۲۲ ثانیه کاهش می یابد. همچنین  میانگین تاخیر نهایی تا مقصد اعم از بین شهری و حومه ای حدود ۲۵ دقیقه بود که  به ۲۰دقیقه کاهش یافته است .

به گفته‌ رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل مسافری، ۱۳۰۰ جمع واگن های مسافری و خدمت رسان در طول سال گذشته بوده که نیاز به ۲۰۰ واگن دیگر است تا کمبودی در این بخش وجود نداشته باشیم. از سوی دیگر دولت می تواند با پرداخت تسهیلات کم بهره و بلند مدت این بخش را سرپا نگه دارد.

او گفت: در صورتی که ۲۰۰ واگن مورد نیاز در کشور توسط شرکت های سازنده داخلی تامین نشود، مجبور هستیم مابه التفاوت واگن های تولید نشده را از کشورهای اروپایی و چین وارد کنیم.

مدیرعامل شرکت رجا گفت: برای خود واگن های ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان  اعتبار نیاز است تا  بهسازی و نوسازی صورت گیرد و از سوی دیگر برای واگن های بالای ۴۵ سال سطح دو هم حدود ۱۰ میلیارد تومان نیاز است.

او گفت: در خارج از کشور واگن های هستند که عمر بالای ۶۵ سال دارند که بازسازی شدند. در صورتی که  بازسازی آنها صورت گیرد، هزینه ها جوابگوی آنها نیست. اکنون  واگن های بالای ۵۵ سال باید از سیر خارج شود چراکه واگن های مسافری و واگن های بالای ۵۵ سال تهویه مطبوع نداشتند.

بختیاری گفت: ۲۲۷ واگن متوقف از رده خارج شده شرکت رجا دارد و سایر شرکت های حمل ونقل مسافری هم حدود ۷۰ واگن از رده خارج شده دارند که ۴۰ تا ۵۰ واگن امکان بازسازی دارند. 

او گفت: آزاد سازی نرخ بلیت قطار نمی تواند مشکل ما را در این بخش حل کند. اکنون قیمت بلیت قطارهای حومه ای بین ۴تا ۷هزار تومان است .

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار