رئیس دادگستری منوجان گفت: برای پیشگیری از انواع سرقت، دستورالعملی از سوی شورای امنیت کشور ابلاغ شده که مطابق آن، ۲۷ مرجع دارای تکلیف هستند.

سامان افشارمنش در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان منوجان که در محل دادگستری منوجان برگزار شد، افزود: اگر دستگاه‌ها به وظایف ذاتی خود در خدمت‌رسانی به مردم عمل کرده و ترک فعل‌ها را به حداقل برسانند، خود به خود از بسیاری از جرایم پیشگیری خواهد شد و میزان امنیت هم در جامعه افزایش خواهد یافت.

این مقام قضایی به نقش و اهمیت عوامل بازدارنده در کاهش سرقت تأکید کرد و بیان داشت: نصب دوربین‌های مدار بسته و ترغیب و آگاه سازی صنوف برای نصب دوربین در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده در کاهش سرقت باشد.

او در ادامه به کنترل و رصد مغازه‌های امانت فروشی و سمساری و ضایعاتی‌ها به عنوان یک عامل مهم دیگر و بازدارنده از سوی دستگاه‌های ناظر تأکید کرد.

افشارمنش با اشاره به اهمیت حفظ امنیت در جامعه بر همکاری دستگاه‌های ذیربط در انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای حفاظت و صیانت از اموال عمومی تأکید کرد.

او افزود: با توجه به اینکه اعتیاد منشأ و عاملی مهم در جرایم است؛ لذا ضروری است تا دستگاه‌های ذیربط در خصوص راه اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد همکاری کنند.

رئیس دادگستری منوجان همچنین اطلاع رسانی و آگاهی‌های عمومی و انجام کار‌های فرهنگی را در پیشگیری و کاهش سرقت موثر دانست.

افشارمنش تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها به وظایف خود در حوزه پیشگیری عمل کنند، هزینه‌های کشف جرایم و دستگیری مجرمان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و هزینه همان دستگاه‌ها نیز کمتر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.