نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویی می‌تواند به درستی نقش آفرینی کند که از لحاظ علمی پیشرو، دارای اخلاق برتر و از بینشی عمیق برخوردار باشد.

حجت الاسلام محامی در نشست هم‌اندیشی دانشجویان مراکز مختلف دانشگاه‌های ایرانشهر افزود: ما در گام دوم انقلاب هستیم و مقام معظم رهبری که اوضاع جامعه و جهان اسلام را رصد می‌کنند با نگاه نافذ، دانش و بینش وقت گذاشته و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را صادر کردند و این بیانیه نقشه راه ما در چله دوم انقلاب است.

امام جمعه زاهدان افزود: عمده مخاطبان در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، اما به این معنا نیست که دیگران مسولیت نداشته باشند بلکه جوانان به علت اینکه آینده سازان کشور هستند از اهمیت بیشتری برخوردارند.

حجت الاسلام محامیبیان کرد: حوزه و دانشگاه دو مخاطب اصلی بیانیه گام دوم هستند و دانشجو اگر دانشگاه و دانشجویان بخواهند به درستی نقش ایفا کنند و در جامعه موثر باشند باید زمینه‌ها را فراهم و خود را برای نقش آفرینی در هر جهت آماده کنند.

وی ادامه داد: دانشجویی می‌تواند به درستی نقش آفرینی کند که از لحاظ علمی پیشرو، دارای اخلاق برتر و دارای بینشی عمیق باشد و در هر کدام از این موارد اگر خلأ وارد شود نقش آفرینی به درستی انجام نمی‌گیرد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: محور همه این‌ها عقل و عقلانیت است و اگر به منظومه معارف اسلامی نگاه کنیم مباحث مفصلی درباره عقلانیت وجود دارد و عقل امتیاز انسان نسبت به حیوانات است و اگر انسان بر اساس عقل عمل کند می‌تواند در بخش‌های مختلف جامعه به درستی ایفای نقش کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در رابطه با اغتشاشات عنوان داشت: حوادث استان تفاوت‌هایی با سطح کشور داشت به گونه‌ای که در ابتدا تخلفی صورت گرفت و ما از همان روز اول به برخود منصفانه، احقاق حق و برخورد با خاطی از همه اطراف قضایا تاکید کردیم، اما برخی مسئولان علیرغم تصویب، اما همراهی و شفاف سازی لازم را نکردند.

حجت الاسلام محامی در پاسخ به توصیه یکی از دانشجویان مبنی بر برخورد قاطع با مسئولانی که همراهی لازم را نداشته‌اند گفت: متاسفانه مشابه این اتفاق در خصوص بیانات مقام معظم رهبری هم وجود دارد به گونه‌ای که اگر به ۵۰ درصد بیانات ایشان توجه می‌شد هیچ‌کدام از مشکلات کنونی کشور ایجاد نمی‌شد و این‌گونه نیست که اگر مسئولی همراهی نکرد بلافاصله برخورد و جابجا شود بلکه باید تعامل و در فرایند کار تلاش کنیم تا به نتیجه برسیم و خوشبختانه در موقعیتی که برخی اظهار ناامیدی کردند ما پیگیری‌های لازم را صورت دادیم و کار نتیجه بخش بود.

وی تصریح کرد: گزارشی از مواضع خود به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردیم و پس از اطلاع رهبر معظم انقلاب شخصا پیگیر بوده و کار را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع نمودند و تاکید داشتند نماینده من باید بدون هیچ ملاحظه‌ای مدافع حقوق مردم باشد و پس بنده به بیان مطالبات مردم استان در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مرداختم که مصوب و سپس نیز به تایید مقام معظم رهبری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار