کارشناس فوتبال گفت: با وجود اینکه نتیجه بازی دربی مساوی شد، اما جذاب و پرهیجان بود و هواداران لذت بردند.

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره تساوی دربی سرخابی‌ها اظهار کرد: تیم استقلال با سیستم ۴-۳-۳ و تیم پرسپولیس با سیستم ۴-۴-۲ بازی می‌کرد. سرخپوشان بدون مهاجم بازی کردند و از  هافبک‌های تاکتیکی و پابه توپ خود بهره بردند. پرسپولیسی‌ها بازیسازی را از دروازه شروع کردند تا از کانال‌های میانی استقلال استفاده کنند و از طریق  ضربات ایستگاهی توانستند گل بزنند.

او افزود: به نظرم بازی دربی بدون تماشاچی و بعد از وقفه یک ماه و خرده‌ای جذاب از آب درآمد. با وجود اینکه نتیجه بازی مساوی شد، اما پرشور و پرهیجان بود و  هواداران از آن لذت بردند.

پرسپولیسی ها یک مقدار سردرگم بودند 

کارشناس فوتبال گفت: پرسپولیسی‌ها به خاطر اصرار به بازیسازی از دروازه یک مقدار سردرگم بودند و از آن طرف استقلالی‌ها می‌خواستند خط هافبک حریف را از بازی خارج کنند تا مسلط بر بازی شوند و به گل برسند. دقایقی از بازی، جنگ در میانه میدان بود تا ۲ تیم بتوانند هافبک‌های حریف را محک بزنند.

عالیشاه به خوبی موج دوم حمله پرسپولیس را ایجاد می کرد 

سید صالحی گفت: عالیشاه در نیمه اول خوب بازی کرد و به خط هافبک اضافه می‌شد و موج دوم حمله را ایجاد کرد و همین موضوع باعث شد که پرسپولیس نسبت به استقلال برتری داشته باشد. او از قوز میانی به عقب برمی گشت تا به دفاع کمک کند.

استقلالی ها در دفاع تمرکز لازم را نداشتند 

کارشناس فوتبال بیان کرد: استقلالی‌ها می‌خواستند از ضدحملات استفاده کنند و محبی از سمت راست حمله کرد و مطهری توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند. آبی پوشان بعد از تعویض‌ها عقب نشینی کردند و از آن طرف پرسپولیسی‌ها با ورود عمری به زمین مسابقه تحرک بیشتری پیدا کردند. سرخپوشان سانت از جناحین داشتند و از ۲ ضربه ایستگاهی استفاده کردند و گل زدند. به نظرم استقلالی‌ها در دفاع تمرکز لازم را نداشتند و خروج حسینی باعث گل خوردن این تیم شد.

سید صالحی درباره ستاره بازی دربی گفت: به نظرم همه بازیکنان خوب بودند، اما عالیشاه و عبدی از پرسپولیس و روزبه چشمی و ارسلان مطهری از استقلال عالی بازی کردند.

بازی باکیفیتی از سرخابی ها دیدیم 

کارشناس فوتبال درباره عملکرد مدافعان سرخابی در دربی بیان کرد: با وجود اینکه ولسیانی مدافع پرسپولیس ۲ گل در دربی زد، اما او در خط دفاع متزلزل بود و کیفیت لازم را نداشت. سیلوا و مرادمند بازیکنان استقلال هم در خط دفاع ناهماهنگ نشان دادند. البته با وجود همه این ضعف‌ها بازی باکیفیتی هر ۲ تیم انجام دادند و دربی جذابی را شاهد بودیم.

او درباره اینکه نبود لوکادیا در بازی دربی تاثیرگذار بود، گفت: تیم پرسپولیس بدون مهاجم بازی می‌کرد و در زمان سانت از جناحین مهاجم هدف نداشت. لوکادیا در این تیم جاافتاده بود و گل‌های حساسی برای تیمش به ثمر رساند و نبودش در بازی دربی تاثیرگذار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار