معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جلسه بررسی پروژه‌های حوزه منابع طبیعی شهرستان زرین دشت و داراب از اتمام طرح‌های مطالعه شده تا سه سال آینده در این شهرستان‌ها خبر داد.

عباسعلی نوبخت با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان ایجاد ایران سرسبز است گفت: با شناسایی و پیگیری‌های صورت گرفته مناطقی که قابلیت کاشته شدن نهال را در کشور دارد آن‌ها را شناسایی کردیم و تلاش میکنیم سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون و تا چهارسال آینده بیش از یک میلیارد اصله نهال را تولید و در مناطق مختلف کشور کاشته شود.

او در ادامه از اتمام طرح‌های آبخیزداری در شهرستان زرین دشت و داراب هم تا سه سال آینده خبر داد و گفت: طرح‌هایی که در سال‌های گذشته مطالعات آن‌ها انجام شد مراحل اجرایی آن‌ها به زودی شروع و تا سه سال آینده به اتمام خواهد رسید و عرصه‌های جدیدی که نیاز به اجرای طرح دارد و برای مردم خطر ساز است طرح مطالعاتی آن‌ها اجرا و در برنامه هفتم و هشتم عملیات اجرایی آن‌ها نیز شروع و به پایان خواهد رسید.

معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: بر اساس زمان بندی صورت گرفته در ۱۰ سال آینده کل پرونده‌های آبخیزداری در سطح کشور از جنبه اجرایش بسته خواهد شد و برای سال‌های بعد هم طرح‌هایی که نیاز به مرمت دارد مرمت خواهد شد تا بتوانیم آرامش را در بین مردم که دلهره سیل و تخریب دارند بر طرف کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس هم در این جلسه گفت: در راستای توسعه طرح‌های آبخیزداری در سطح استان فارس با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش‌هایی که انجام شد خوشبختانه برای استان فارس از ماده ۵۶ از بانک صادرات کشور ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که انشالله به زودی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

محمد جواد عسکری گفت: در بودجه ۱۴۰۱ هم اعتبارات خوبی اختصاص داده شده و گذاشتیم و بر اساس بودجه ۱۴۰۱ دولت را مکلف کرده ایم هر آنچه درآمد کسب می‌شود از سازمان جنگل‌ها و مراتع ۱۰۰ درصد این درآمد را در اختیار خود سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار بگیرد برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری که امیدواریم با اجرای این طرح‌ها در سطح استان فارس قدم‌های خوبی برای حفظ آب و مقابله با خشکسالی انجام شود.

نماینده مردم شهرستان داراب و زرین دشت در ادامه گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته نزدیک به ۲۰ پروژه آبخیزداری به زودی در شهرستان‌های داراب و زرین دشت عملیاتی و اجرایی خواهد شد و نگاه و رویکرد ما این است که در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه بعث طرح‌های آبخیزداری به صورت ویژه ببینیم تا بتوانیم مشکل کم آبی و هدر رفت آب را انشالله هم جبران وهم کنترل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار