مصطفی کیانی رحیمی گفت: اتوبوسهای شهری یکی از ارزانترین و کاربردیترین وسایل حمل و نقل همگانی است؛ هرچند برخی شهروندان نسبت به فرسودگی یا ناکافی بودن این ناوگان معترض هستند که قطعا مدیریت شهری به دنبال رفع این نقیصه بوده است.
او با بیان اینکه قریب به ۷۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در شیراز وجود دارد، فرسودگی ۵۰ درصدی این ناوگان را تائید کرد و گفت: در سالهای اخیر به علل مختلف نوسازی لازم و مورد نیاز انجام نشده است.
این عضو شورای شهر شیراز گفت: امسال تعداد ۱۴۷ دستگاه اتوبوس به شهرداری شیراز اختصاص داده شد که از این تعداد ۲۴ دستگاه به ناوگان حمل و نقل مسافر واگذار شده و مابقی تا پایان سال افزوده میشود.
او ضمن تائید حمایت شهرداری از ناوگان حمل و نقل همگانی مسافر شهری گفت: شهرداری شیراز در راستای حمایت و رضایتمندی شهروندان، از عواید و دریافت عوارض حدود ۸۰ درصد از هزینههای سفر مسافران را بطور مستقیم پرداخت میکند.
کیانی گفت: به علت نبود آیین نامه و دستورالعملهای قانونی تاکنون خرید و فروش و واگذاری اتوبوسها طی فرایندی خارج از ضوابط و بصورت عرفی توسط افراد انجام میشد و مشکلات عدیدهای در این خصوص ایجاد کرده بود که با کارشناسی و تنظیم آیین نامه تخصصی و تصویب آن در شورا از این پس هرگونه نقل و انتقال بر اساس ضوابط مربوطه و با نظارت مستقیم سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر انجام میشود.
او همچنین با تایید فرسودگی ۶۵ درصد از ناوگان تاکسیرانی شیراز، ایجاد تسهیلات و همچنین فراهم کردن تمهیدات لازم برای نوسازی و تبدیل به احسن تاکسیها تا پایان شورای ششم را از اولویتهای این شورا برشمرد.
کیانی رحیمی گفت: در راستای رضایتمندی و حمایت از رانندگان شریف و زحمتکش تاکسی و ارتقاء سطح کیفی خدمات حمل و نقل مسافر لایحهای در شورا به تصویب رسیده که به شهرداری شیراز اجازه پرداخت ۱۴ درصد از سود تسهیلات نوسازی تاکسیها داده شده است.
رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر شیراز گفت: امروزه در دنیا از تکنولوژی و ابزار هوشمند برای نظارت و کنترل سیستم حمل و نقل همگانی استفاده میشود و قطعا هوشمندسازی سیستم کمک شایان توجهی به بهینه کردن بهره وری، برنامه ریزی ساختاری و ساماندهی خدمات، ایجاد سامانههای نظارتی، پرداخت الکترونیک و ارتقاء سطح کیفی خدمات میکند.