اتحادیه پرستاران انگلیس دولت این کشور را تهدید کرد در صورت برآورده نشدن خواسته‌های کارکنان بهداشت، اعتصاب‌ها را در ماه ژانویه افزایش خواهد داد.

اتحادیه پرستاران انگلیس امروز (سه‌شنبه) به دولت اولتیماتوم داد تا به درخواست‌های افزایش حقوق کارکنان بخش درمان پاسخ دهد یا این‌که در ماه آینده میلادی با اعتصاب‌های بیشتری روبه‌رو شود.

به گزارش رویترز، این دومین بار طی یک هفته است که کارکنان بخش درمان در انگلیس دست به اعتصاب زده و فشار بر دولت را افزایش می‌دهند.

کارکنان آمبولانس در انگلیس و ولز قرار است فردا و چهارشنبه هفته آینده از این روند پیروی کنند. در این دو روز که از پیش تعیین شده است، آمبولانس‌ها مگر در شرایط بسیار اضطراری افراد را به بیمارستان نمی‌برند.

اعتصاب بیش از صد هزار پرستار در ۱۰۰ سال گذشته انگلیس بی‌سابقه است، اما این اتحادیه می‌گوید که چاره‌ای ندارد زیرا هزینه‌های سرسام‌آور، کارکنان را برای گذران زندگی با مشکل مواجه کرده است. اتحادیه سلطنتی کالج پرستاری می‌گوید درآمد واقعی اعضای آن در دهه گذشته ۶ درصد کاهش یافته است. «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید خواسته‌های پرستاران غیرقابل استطاعت است و امکان افزایش حقوق به اندازه‌ای که می‌خواهند، وجود ندارد.

انگلیس در ماه‌های اخیر با یکی از جدی‌ترین بحران‌های اقتصادی خود روبه‌رو بوده است. نتایج ادامه‌دار همه‌گیری کرونا، جنگ روسیه و اوکراین و اختلال در بازار‌های انرژی همگی بر این کشور تأثیر گذاشته و سبب اعتصابات متعدد به خصوص در هفته‌های اخیر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار