اسطوره ایتالیایی با سرطان دست و پنجه نرم می کند

جانلوکا ویالی به خاطر بازگشت سرطان در کلینیکی در شهر لندن بستری شده و حال او رو به وخامت است.

دنیای فوتبال این روز‌ها نگران حال جانلوکا ویالی است. ستاره سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه‌های یوونتوس، سامپدوریا و چلسی، از سال ۲۰۱۷ با بیماری سرطان لوزالمعده دست به گریبان است و با وجود اینکه اخیرا از این بیماری بهبود پیدا کرده بود، ولی بار دیگر سرطان برگشته و حال او وخیم گزارش شده است. ویالی در یورو ۲۰۲۰ یکی از دستیاران روبرتو مانچینی، مربی ایتالیا، بود و همچنان نیز در این تیم مشغول فعالیت است، اما هفته گذشته او به دلیل بازگشت بیماری پست خود را رها کرد. طبق ادعای گاتزتا دلو اسپورت، حال ویالی رو به وخامت گذاشته و حالا در کلینیکی در لندن بستری شده است.

شرایط ویالی روز به روز بدتر شده تا جایی که مادر ۸۷ ساله او روز گذشته از کرمونا راهی لندن شد. ویالی در همین کلینیک دو دوره شیمی درمانی را پشت سر گذاشته بود و حالا تحت نظر پزشکان قرار دارد و باید دید در روز‌های آتی گزارش‌های پزشکی در مورد وضعیت او چگونه خواهد بود.

ویالی تا زمان بازنشستگی خود در سال ۱۹۹۹ برای تیم‌های نظیر سمپدوریا، یوونتوس و چلسی به‌عنوان مهاجم بازی کرد. او به‌عنوان مربی در چلسی و واتفورد مشغول به‌کار شد، در حالی‌که از نوامبر ۲۰۱۹ بخشی از کادر فنی تیم ملی ایتالیا شد و در کنار روبرتو مانچینی با آتزوری به مقام قهرمانی یورو نیز رسیدند.

ویالی دو سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بود: «من از مرگ می‌ترسم، اما به یک معنا هیجان‌زده هم هستم، چون می‌خواهم ببینم بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد. این اضطراب وجود دارد که نمی‌توانم تمام کار‌هایی را که می‌خواهم انجام دهم. اما در عین حال این به شما کمک می‌کند تا معنای زندگی را درک کنید. من حالا احساس می‌کنم که خیلی خوش شانس هستم.»

برچسب ها: سرطان ، اسطوره ، ویالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار