وزیر راه وشهرسازی گفت: شبکه ریلی کشور در حال تکمیل شدن است و در حوزه باری وحمل مسافر به زودی اقدامات خوبی انجام می شود.

 آقای مهرداد بذرپاش گفت: شرکت راه آهن  ۴۲۸ واگن باری به شبکه ریلی کشور اضافه کرده و در مدار خدمت رسانی قرار گرفته است.

به گفته‌ وزیر راه و شهرسازی،  یکی از حسن های این اتفاق  آن بود که حدود ۲۰ شرکت داخلی در مجموع تعمیر و تولید این واگن‌ها نقش اساسی داشتند که  این اقدام نوید یک اتفاق خوب را می‌دهد .

او می‌گوید: نیاز ما در بخش ریلی  بسیار بیشتر از میزان توليدات است، به طوریکه ما حدود ۳۰.۰۰۰واگن باری در کشور داریم نیازمند پیگیری جدی برای دریافت آن هستیم.

بذرپاش گفت: در حوزه واگن‌های مسافربری  در ۱۰سال گذشته کاهشی اتفاق افتاد این عقب ماندگی را باید بلافاصله جبران کنیم و سرمایه گذاری جدی در این بخش خواهیم کرد که تعداد واگن‌های مسافری ما به تعداد قبلی خود بازگردد و در مدار خدمت رسانی قرار گیرد.

او گفت: طبق هدف گذاری های صورت گرفته باید در بحث بار  از سهم ما  ۱۰ درصد به سهم ۳۰ درصد افزایش پیدا کند که این  امر کاهش قیمت بهای تمام شده را در پی خواهد داشت.

 وزیر راه وشهرسازی  گفت: در بخش مسافر هم امنیت،قیمت تمام شده،اطمینان خاطر را باید در دستور کار خود قرار دهیم  که البته‌  به همین میزان سهم از فناوری اکتفا نکردیم .

او گفت: با شرکای خارجی توافقات خوبی را انجام خواهیم داد  البته  در گذشته هم توافقات خوبی انجام دادیم  اما معطل  شد که یکی از  این توافقات  قطار سریع و سیر در چند خط  بود که در دستور کار خود قرار داده  ایم که بتوانیم در سال‌های آینده خیلی سریع به این سطح از تکنولوژی دست پیدا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت:  در حوزه ریلی و لوکوموتیو سازی هم به توافقات خوبی رسیدیم، این روزها یک نیروی کشش و نیروی پیشرانی به صنعت لوکوموتیو هست تا امروز چندین شرکت پرداخته شده با عنوان تولید دارند و این یک نوید خوبی است.

 وزیر راه وشهرسازی گفت: شبکه ریلی ما در حوزه تکمیل  است  که بخش به بخش، قطعه به قطعه در حال افتتاح است. چند بخش هم اولویت قرار داده شده که یکی از این پروژه ها راه آهن رشت_آستاراست. با شرکای خارجی ایران امیدواریم هرچه سریع تر رفع  و آغاز شود.

به گفته بذر پاش، فاز نخست سایر قطعات در استان‌ها سیستان و بلوچستان افتتاح شدو در فاز بعدی آن امیدواریم در دستور کار آن منطقه قرار بگیرد.

 او گفت: از منظر دولت اعلام می کنیم که میزان یارانه ای که به سوخت  جاده می دهیم، رقم بالایی است و هدر رفت انرژی در جاده قابل مقایسه با هیچ بخشی نیست، اگر در منظر بخش کلی حاکمیت نگاه کنیم هر اندازه ای به سمت ریل ما بتوانیم بخش سرمایه گذاری به بخش خصوصی منتقل کنیم، رفتن به آن بخش به نفع کل کشور هست.

برچسب ها: راه آهن ، حمل ونقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار