رییس دادگستری زرند گفت:در نظام اسلامی، قانون در جهت تضمین عدالت، حفظ حقوق عامه وضع گردیده لذا بایستی همه قانون مدار و در محور آن حرکت نماییم.

ابوالفضل فرحبخش در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: قوانین موجود در خصوص حفظ اراضی ملی و دولتی از جمله قواعدی است که نفع عموم مردم را، از آن جهت که اراضی ملی متعلق به نسل کنونی و آینده جامعه است که به امانت در دست دولت قرار دارد تا آن را در اختیار نسل آینده قرار دهد.

وی ادامه داد: در نتیجه همگان اعم از دولت و مردم می‌بایست در حفظ و جلوگیری از تعرض متجاوزین به اراضی ملی کوشا باشند و همانگونه که با مشاهده سارقین و متجاوزین به اموال منقول مردم بی اهمیت نمی‌باشیم، در مشاهده متجاوزان به اراضی ملی و دولتی نیز اهتمام لازم را داشته و تجاوزات احتمالی به اراضی ملی را به مسئولین امر گزارش لازم دهیم.

رضا یعقوبی سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب زرند نیز در این جلسه گفت: تعدی کنندگان به اراضی دولتی بایستی منتظر قلع و قمع مستحدثات ساخته شده خود در اراضی ملی باشند.

وی با بیان اینکه شورای‌های اسلامی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف به پیشگیری و برخورد قانونی با هرگونه تصرف در اراضی ملی می‌باشند گفت: در صورت مشاهده هرگونه تعلل و سهل انگاری در پیشگیری از تصرف اراضی دولتی و عدم برخورد به موقع مسئولین مربوطه با قانون شکنان تصرف اراضی ملی، با مسئولین مربوطه از بابت ترک فعل برخورد قضایی لازم صورت خواهد پذیرفت.

برچسب ها: دادگستری ، حقوق عامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.