عضو شورای اسلامی شهر اردکان از مسئولان مربوطه خواست در مورد آلودگی هوا و تشدید بیماری‌ها که سلامت جامعه و کودکان در خطر است، تصمیم جدی بگیرند.

عباس عاصی زاده عضو شورای اسلامی شهر اردکان به مراجعات زیادی که در روز‌های اخیر به پلی کلینیک بیمارستان ضیایی شده اشاره کرد و گفت: آمار مراجعه خانواده‌هایی که کودکان و اطفال آن‌ها در این آلودگی هوا دچار بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا و بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا است، بیش از اندازه شده که این آمار نگران کننده و قابل تأمل است و نظر متخصصان این است که بخش عمده این اتفاقات مربوط به آلودگی هواست.

او با بیان اینکه کودکان و نوزادان از جمله حساسترین افراد جامعه نسبت به آلاینده‌های هوا هستند و ویروس‌ها از طریق نشستن روی ذرات معلق موجود در هوای آلوده و سپس استنشاق این هوا وارد بدن کودکان می‌شوند و آن‌ها را مبتلا می‌کنند، اظهار داشت: نظر پزشکان براین است که تماس دراز مدت با هوای حاوی میزان بیش از حد مجاز آلاینده ها، باعث بروز برونشیت مزمن، بیماری مزمن ریه، تنگی نفس، سرفه‌های مکرر و شدید، آبریزش چشم، سوزش و التهاب می‌شود و مستلزم این است که برای سلامتی کودکان تصمیمات جدی اتخاذ شود.

او با اشاره به اینکه آلودگی هوا از حد نرمال و حد تعریف شده خود خارج شده است، بیان کرد: سؤال این است که با این آلودگی وحشتناک و تشدید بیماری‌ها چرا هنوز مدارس ما دایر هستند؟ و بنده از مسئولان مربوطه درخواست دارم در این مورد حساس که سلامت جامعه و کودکان در خطر است تصمیم عاجلی گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار