خبرنگار آمریکایی: اف بی آی توئیتر را به بازوی جامعه اطلاعاتی آمریکا تبدیل کرده است

خبرنگار نیویورک پست تایید کرد پلیس فدرال آمریکا از توئیتر به عنوان بازوی جامعه اطلاعاتی این کشور استفاده می‌کند.

جان لوین، خبرنگار نیویورک پست درباره انتشار اخیر اسناد توئیتر که حاکی از فشارهای مکرر اف بی آی بر مدیران اجرایی این رسانه است گفت اف بی آی توئیتر را به بازوی جامعه اطلاعاتی تبدیل کرده است.

براساس گزارش فاکس نیوز، راث رئیس سابق اداره تراست در توئیتر در پیامی گفت بعد از دریافت سوالاتی از اف بی آی آنها را در میان مدیران این شرکت توزیع کرده و با لحنی شکایت آمیز گفته از این درخواست اف بی آی شگفت زده شده و این سوالات بیشتر شبیه فرایند پرسش و پاسخ در کنگره آمریکاست تا فرایند این اداره. این نشان می دهد حتی توئیتر از اف بی آی آزرده شده است.

جان لوین در این خصوص گفت: در یک مقطعی اف بی آی به قدری در توئیتر تحقیق می کردند که حتی راث (مقام سابق توئیتر) هم گفت دیگر بس است. این در مورد زمانی صدق می کند که آنها در جستجوی بازیگران دولتی بودند که در توئیتر فعالیت می کردند و توئیتر هم یک بررسی داخلی در این باره کرده بود. اما اف بی آی آن بررسی را کافی نمی دانست، برای همین دوباره سراغ توئیتر رفت.

فاکس نیوز تایید کرد بحث رسانه‌های آمریکایی ماه‌ها درباره تیک تاک و این بود که دولت کمونیست چین به اطلاعات تلفن کابران دسترسی دارد، اما این موضوع در واقع به حاشیه راندن دسترسی دولت آمریکا  به اطلاعات کاربران از سال‌های پیش بود. 

خبرنگار نیویورک پست در پایان نیز تایید کرد این موضوع  درست است. در واقع اف بی آی توانست توئیتر را به بازوی اف بی آی و بخشی از جامعه اطلاعاتی تبدیل کند. و این را هم از بیرون و هم از داخل می‌توان دید.

این درحالی است که به تازگی مشخص شده رژیم آل سعود یکی از بزرگ‌ترین شرکای آمریکا نیز از کارمدان توئیتر برای جاسوسی از مخالفان خود در این برنامه اجتماعی استفاده می‌کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار