بیش از یک میلیون نفر در آستانه بی خانمان شدن در انگلیس قرار دارند.

یک نشریه انگلیسی نوشت: به علت ناتوانی شماری از دارندگان وام مسکن، در پرداخت اقساط وام، بیش از یک میلیون نفر در آستانه بی خانمان شدن قرار دارند.

روزنامه مترو به نقل از لرد جان برد، عضو مجلس اعیان انگلیس نوشت: لرد برد در گفتگو با رادیو تایمز به دولت انگلیس هشدار داد موج جدید بی خانمانی که با بحران گرانی‌ها و تورم فراوان همراه است، شدیدتر از همه موارد قبلی است و باید برای آن آماده شد.

او همچنین در این مصاحبه گفت: در هیچ بخشی از تاریخ انگلیس، شاید ترکیب چند عامل مخرب با هم دیده نشده بود و شاید فقط دوره پس از جنگ‌های ناپلئون را بتوان یادآور شد که مردم گرسنه و بدون حمایت دولت در خیابان‌ها پرسه می‌زدند.

به نوشته روزنامه مترو، عضو مجلس اعیان انگلیس تاکید کرد حتی پس از جنگ جهانی دوم، دولت انگلیس از مردم فقیر حمایت می‌کرد، اما اکنون این حمایت نیز دیده نمی‌شود. او به دولت انگلیس توصیه کرده است به فکر برنامه‌ها و سیاست‌های درازمدت باشد و از کوته فکری دست بردارد.

لرد برد، خود زمانی در آشپزخانه مجلس انگلیس به ظرفشویی مشغول بود و در سال ۱۹۹۱ میلادی یک نشریه به نام "موضوع بزرگ" (Big Issue) راه انداخته است که افراد بی خانمان با فروش آن کسب درآمد می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار